Agregator

Ministerul Educației a finalizat etapa de evaluare calitativă a proiectelor pentru digitalizarea universităților

2 zile 4 ore ago
24 Iun 2022

Ministerul Educației a finalizat astăzi, 24 iunie, etapa de evaluare calitativă a proiectelor depuse de către instituțiile de învățământ superior acreditate, de stat și particulare, în cadrul Schemei de granturi pentru digitalizarea universităților, finanțată prin Planul Național pentru Redresare și Reziliență (PNRR).

Lista intermediară a proiectelor admise/respinse în urma etapei de evaluare calitativă poate fi consultată aici

În urma evaluării calității cererilor de finanțare de către experți evaluator externi, 61 de proiecte dintre cele 63 depuse au obținut peste 70 de puncte, iar două proiecte nu au întrunit punctajul minim prevăzut în Ghidul Solicitantului.

Dintre cele 61 de proiecte admise, 49 de proiecte aparțin unor universități de stat, iar 12 unor universități particulare.

Proiectele care au obținut cel puțin 70 de puncte vor fi finanțate în limita bugetului disponibil, în ordinea descrescătoare a punctajelor.

Valoarea totală solicitată în cadrul acestui apel este de 219.574.787,55 Euro.

Precizăm că jalonul numărul 500 Digitalizarea universităților și pregătirea acestora pentru profesiile digitale ale viitorului presupune cel puțin 60 de granturi acordate universităților.

Eventualele contestații pot fi depuse în perioada 24 - 27 iunie 2022 la adresa de e-mail contestatii.digiuniv@edu.gov.ro.

Până la data de 30 iunie Ministerul Educației va publica lista finală a universităților beneficiare de granturi pentru digitalizare.

BIROUL DE PRESĂ

Etichete: comunicate de presăPNRRCategorie: Comunicate de presă
daniel.tomoni

Evaluare Națională 2022: sinteza rezultatelor înregistrate la acest examen (înainte de depunerea/soluționarea contestațiilor)

3 zile 11 ore ago
23 Iun 2022

Ministerul Educației a centralizat rezultatele înregistrate de absolvenții clasei a VIII-a care au susținut Evaluarea Națională (EN VIII) în perioada 14 - 17 iunie 2022. Rezultatele (înainte de depunerea/soluționarea contestațiilor) au fost publicate la ora 10:30, pe ► site-ul dedicat.

Vă prezentăm o sinteză a rezultatelor înregistrate.

* 155.561 de elevi înscriși (numărul este superior totalului de elevi înscriși în anii 2016, 2017, 2018, 2019, iar în raport cu anul trecut se constată un + 24.000 de candidați)

* 144.494 de elevi prezenți (95,5%); Rata de prezență (in raport cu numărul de elevi înscriși) a fost, de asemenea, foarte bună (cea mai mare din ultimii 5 ani).

* Numărul notelor peste 5 este la un maxim absolut în raport cu ultimii 10 ani.

* Rata mediilor peste sau egale cu 5 este 82,3% (122.166 elevi), în creștere semnificativă față de anul trecut (76,8% - 94.660 de elevi) 

* La proba de Limba și literatura română, rata notelor peste sau egale cu 5 este 85,9% (127.920 de elevi), comparativ cu 84 % (103.836 de elevi) - anul trecut.

* La Matematică, rata notelor peste 5 este 77,5% (115.126 de elevi), comparativ cu 67,4% (83.145 de elevi) - anul trecut.

* La proba de Limba şi literatura maternă, 8.901 candidaţi (96,1% versus 95,9% în 2021) au obținut note peste sau egale cu 5,

6 elevi au fost eliminați din cauza unor tentative de fraudă. Lucrările acestora au fost notate cu 1.

Rezultatele au fost publicate cu anonimizarea numelui și a prenumelui, pe baza unui cod unic alocat și comunicat fiecărui candidat. Măsura este în acord cu prevederile art. 5 și ale art. 6 din Regulamentul UE 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor - GDPR).

Contestațiile pot fi depuse în cursul acestei zile (în intervalul orar 16:00 - 19:00) și vineri, 23 iunie (în intervalul orar 8:00 - 12:00). Acestea pot fi transmise și prin mijloace electronice. În această situație, candidații completează, semnează și depun/transmit prin mijloace electronice și o declarație-tip în care se menționează faptul că au luat cunoștință că nota acordată ca urmare a soluționării contestației este finală și poate modifica, după caz, nota inițială, prin creștere sau descreștere. Pentru candidații minori, documentele sunt semnate și de către părinții/reprezentanții legali ai acestora.

Rezultatele finale vor fi afișate în data de 30 iunie.

Vă transmitem, atașat, un dosar de presă cu sinteza rezultatelor din această sesiune a Evaluării Naționale 2022 (înainte de contestații). 

BIROUL DE PRESĂ

Etichete: comunicate de presăEN VIII 2022Categorie: Comunicate de presăfisiere:  2022-06-23 Dosar EN 2022_ înainte de contestatii.pdf
daniel.tomoni

97,3%: rata de prezență la a treia probă scrisă din cadrul examenului de Bacalaureat (sesiunea iunie - iulie 2022)

4 zile 9 ore ago
22 Iun 2022

La proba la alegere a profilului și a specializării - proba E.d) - din cadrul examenului național de bacalaureat (sesiunea iunie - iulie 2022), desfășurată astăzi, 22 iunie, s-a înregistrat o rată de participare de 97,3%.

Au absentat 3.275 de de candidați, iar 14 candidați au fost eliminați pentru fraudă sau tentativă de fraudă. Aceștia din urmă nu vor putea participa la următoarele două sesiuni ale examenului.

Subiectele și baremul de evaluare au fost publicate pe site-ul subiecte.edu.ro, conform procedurii, la ora 15:00.

Ultima probă din această sesiune (Limba și literatura maternă) este programată joi, 23 iunie, în vederea susținerii acesteia fiind înscriși 5.551 de candidați.

Afișarea primelor rezultate va avea loc în data de 27 iunie (până la ora 12:00). Contestațiile pot fi depuse/transmise în aceeași zi, în intervalul orar 12:00 – 18:00, inclusiv prin mijloace electronice. În această situație, candidații completează, semnează și depun/transmit prin mijloace electronice și o declarație-tip în care se menționează faptul că au luat cunoștință că nota acordată ca urmare a soluționării contestației este finală și poate modifica, după caz, nota inițială, prin creștere sau descreștere.

Afișarea rezultatelor finale este prevăzută în data de 1 iulie.

Precizăm că, în conformitate cu prevederile art. 5 și ale art. 6 din Regulamentul UE 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor - GDPR), rezultatele vor fi publicate cu anonimizarea numelui și a prenumelui candidatului.

Ministerul Educației pune la dispoziția celor interesați linia TELVERDE 0800801100 pentru sesizarea eventualelor disfuncționalități pe durata probelor scrise. Numărul poate fi apelat gratuit în intervalul  20 - 23 iunie, între orele 8:00 - 16:00.

BIROUL DE PRESĂ

Etichete: comunicate de presăbacalaureat 2022bac 2022Categorie: Comunicate de presă
daniel.tomoni

97,1%: rata de prezență la a doua probă scrisă din cadrul examenului de Bacalaureat (sesiunea iunie - iulie 2022)

5 zile 8 ore ago
21 Iun 2022

La proba obligatorie a profilului - proba E.c) - din cadrul examenului național de bacalaureat (sesiunea iunie - iulie 2022), desfășurată astăzi, 21 iunie, s-a înregistrat o rată de participare de 97,1%.

Nu s-au prezentat 3.472 de candidați, iar 38 de candidați au fost eliminați pentru fraudă sau tentativă de fraudă. Aceștia din urmă nu vor mai putea participa la următoarele două sesiuni ale examenului.

Subiectele și baremul de evaluare au fost publicate pe site-ul subiecte.edu.ro, conform procedurii, la ora 15:00.

Următoarea probă (proba la alegere a profilului și a specializării: număr de candidați înscriși - 119.828) va avea loc miercuri, 22 iunie, în timp ce ultima probă din această sesiune (Limba și literatura maternă) este programată joi, 23 iunie.

Afișarea primelor rezultate va avea loc în data de 27 iunie (până la ora 12:00). Contestațiile pot fi depuse/transmise în aceeași zi, în intervalul orar 12:00 - 18:00, inclusiv prin mijloace electronice. În această situație, candidații completează, semnează și depun/transmit prin mijloace electronice și o declarație-tip în care se menționează faptul că au luat cunoștință că nota acordată ca urmare a soluționării contestației este nota finală și poate modifica, după caz, nota inițială, prin creștere sau descreștere.

Afișarea rezultatelor finale este prevăzută în data de 1 iulie.

Precizăm că, în conformitate cu prevederile art. 5 și ale art. 6 din Regulamentul UE 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor - GDPR), rezultatele vor fi publicate cu anonimizarea numelui și a prenumelui candidatului.

Ministerul Educației pune la dispoziția celor interesați linia TELVERDE 0800801100 pentru sesizarea eventualelor disfuncționalități pe durata probelor scrise. Numărul poate fi apelat gratuit în intervalul  20 - 23 iunie, între orele 8:00 - 16:00.

Etichete: comunicate de presăbacalaureat 2022bac 2022Categorie: Comunicate de presă
daniel.tomoni

Peste 200 milioane euro, finanțare pentru digitalizarea educației

6 zile 6 ore ago
20 Iun 2022

În perioada 9 - 17 iunie 2022, instituțiile de învățământ superior acreditate (de stat și private) au depus 63 de proiecte pentru investiții în infrastructura digitală și formarea de competențe digitale avansate comunității.

Apelul de proiecte se derulează în cadrul Investiției 16 - Digitalizarea universităților și pregătirea acestora pentru profesiile digitale ale viitorului, finanțată prin Planul Național pentru Redresare și Reziliență al României (PNRR).

Dintre cele 63 de proiecte depuse, 49 de proiecte aparțin unor universități de stat, iar 14 unor universități particulare. Valoarea totală solicitată în interiorul acestui apel este de 223 milioane euro.

Potrivit calendarului, în următoarea perioadă (20 - 29 iunie) vor fi parcurse etapele de evaluare calitativă și de înregistrare/soluționare contestații. În data de 30 iunie, Ministerul Educației va publica lista finală a universităților beneficiare de granturi pentru digitalizarea proceselor din învățământul superior.

Sorin Mihai CÎMPEANU,

Ministrul Educației

Etichete: comunicate de presăPNRRdigitalizare universitățiCategorie: Comunicate de presă
daniel.tomoni

Ministerul Educației demarează implementarea proiectului „Standardizare și evaluare unitară pentru sistemul de educație preuniversitar - STANDEV”

6 zile 6 ore ago
20 Iun 2022

În urma semnării contractului de finanțare între Ministerul Educației (prin Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație - CNPEE) și Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene, până la finalul lunii decembrie 2023 va fi implementat proiectul Standardizare și evaluare unitară pentru sistemul de educație preuniversitar - STANDEV”, Cod SMIS2014+ 154514.

Prin intermediul acestui proiect se va asigura o evaluare unitară în sistemul de învățământ preuniversitar la nivel național atât pentru evaluările curente și sumative, cât și pentru examenele și concursurile naționale din învățământul preuniversitar, în contextul Programului România Educată, parte a procesului global de digitalizare a sistemelor de educație.

Valoarea totală a proiectului, cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014 - 2020, este de 57.925.588,84 lei.

Obiectivul general al proiectului îl reprezintă creșterea calității serviciilor educaționale în sistemul de învățământ preuniversitar prin elaborarea, implementarea, monitorizarea, evaluarea și revizuirea unui sistem național coerent și fiabil de standarde curriculare de învățare și de standarde de evaluare, construit pe bază de soluții digitale/de tip TIC, până în 2023.

Elaborarea standardelor curriculare de învățare și a standardelor de evaluare unitară pentru sistemul de educație preuniversitar, inclusiv evaluarea externă digitală, vizează creșterea calității în educație, asigurarea aceluiași nivel de educație de bază pentru toți, comparabilitatea nivelurilor de performanță ale școlilor din diferite medii educaționale ale țării, precum și comparabilitatea cu rezultatele evaluărilor internaționale de tipul PISA, PIRLS, TIMSS etc.

Grupul-țintă vizat de proiect este compus din cadre didactice din învățământul primar și gimnazial, experți în dezvoltare curriculară, experți în evaluare, inspectori școlari, membri ai consiliilor consultative pe discipline din inspectoratele școlare, metodiști CCD/ISJ și elevi.

Printre rezultatele urmărite se regăsesc:

  • crearea unei baze de date cu itemi, template teste, bază de date cu rezultate psihometrice;
  • curbe caracteristice, platformă desfășurare evaluare etc. (25.200 de itemi elaborați și pilotați, 116 teste elaborate și pilotate);
  • formarea de experți pentru standardele de curriculum și cele de evaluare din CNPEE, Ministerul Educației, universități și alte unități de învățământ;
  • formarea de experți în testare și în evaluarea digitală standardizată;
  • programe de formare pentru elaborarea de itemi pentru fiecare disciplină;
  • 1.260 de seturi de standarde curriculare de învățare și de evaluare;
  • elaborarea unui ghid privind utilizarea standardelor curriculare de învățare și a standardelor de evaluare pentru învățământul primar și gimnazial;
  • pilotarea standardelor;
  • formarea a 4.600 de cadre didactice;
  • elaborarea unui plan-cadru al evaluărilor naționale.

Pentru întreg personalul didactic din învățământul preuniversitar, standardele curriculare de învățare și standardele de evaluare reprezintă o resursă importantă care orientează acțiunile educative în scopul sprijinirii și stimulării învățării, dezvoltării normale și depline a elevilor.

În cel mai larg sens, standardele reprezintă un set de afirmații măsurabile, care reflectă așteptările privind ceea ce ar trebui să știe și să poată să facă elevii, din perspectiva competențelor specifice, pentru fiecare disciplină, în cadrul fiecărei etape de formare/dezvoltare a competențelor generale.

Sorin Mihai CÎMPEANU,

Ministrul Educației

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă
daniel.tomoni

Ministerul Educației lansează a treia sesiune de concurs pentru ocuparea funcțiilor vacante de director și director adjunct din unitățile de învățământ preuniversitar de stat

6 zile 6 ore ago
20 Iun 2022

Ministerul Educației anunță organizarea, în perioada iunie - septembrie 2022, a celei de-a treia sesiuni a concursului pentru ocuparea funcțiilor vacante de director și director adjunct din unitățile de învățământ preuniversitar de stat.

În urma sesiunilor 2021 și 2022 au fost ocupate peste 80% din totalul funcțiilor de conducere din unitățile de învățământ preuniversitar de stat, continuarea acestui demers fiind o consecință firească a politicii ministerului de profesionalizare a managementului școlar.

Concursul va începe în data de 27 iunie 2022, odată cu publicarea celor 1.700 de funcții rămase vacante. Depunerea dosarelor de candidatură este programată în prima jumătate a lunii iulie.

Proba scrisă se va desfășura în data de 8 septembrie 2022, iar interviurile vor fi susținute în perioada 22-29 septembrie 2022.

Vă prezentăm, detaliat, calendarul concursului pentru ocuparea funcţiilor de director şi director adjunct din unităţile de învăţământ preuniversitar de stat (sesiunea iunie-octombrie 2022.

Informații suplimentare privind metodologia de concurs, structura probelor și componența comisiilor sunt disponibile aici.

Sorin Mihai CÎMPEANU,

Ministrul Educației

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă
daniel.tomoni

În anul școlar 2022-2023, se dublează numărul de școli în care va fi derulat programul-pilot de acordare a unui suport alimentar pentru preşcolari și elevi

6 zile 6 ore ago
20 Iun 2022

Ministerul Educației a inițiat proiectul de Ordonanță de Urgență prin care Programul-pilot de acordare a unui suport alimentar pentru preşcolari și elevi se derulează și în anul școlar 2022-2023, fiind extins, în același timp, de la 150 la 300 de școli.

Bugetul prevăzut pentru finanţarea Programului-pilot în perioada desfăşurării activităţilor didactice în anul şcolar 2022-2023 este de 354.900.000 lei.

Comparativ cu anul școlar 2021-2022, limita valorică zilnică se majorează cu 50%, de la 10 la 15 lei/masă/beneficiar.

Această inițiativă se înscrie în demersul deja început de Ministerul Educației de a reduce abandonul școlar și rata de parăsire timpurie a școlii, determinate de probleme cronice de la nivelul sistemului național de învățământ, cumulate cu problemele economice și sociale accentuate de  pandemia Covid-19. În acest context, este extrem de important să încurajăm prezența  elevilor la școală pentru a dobândi competențele necesare și, în același timp, să stimulăm incluziunea celor din mediile dezavantajate.

Pentru menţinerea sănătăţii preşcolarilor şi elevilor beneficiari vor fi distribuite doar produse alimentare obţinute în unităţi autorizate/înregistrate sanitar-veterinar şi pentru siguranţa alimentelor, în conformitate cu prevederile legislaţiei sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor în vigoare. Produsele distribuite vor respecta cerinţele prevăzute de Regulamentul (UE) nr. 1.169/2011, dar și de celelalte reglementări europene în domeniu.

Implementarea programului-pilot este prevăzută începând cu data de 1 septembrie 2022, dată de referință pentru începerea noului an școlar 2022-2023, termen până la care unităţile/subdiviziunile administrativ-teritoriale trebuie să finalizeze procedurile de achiziție publică a suportului alimentar și să încheie contractele de prestări servicii.

Lista unităţilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale şi a unităţilor-pilot în care se implementează Programul-pilot de acordare a unui suport alimentar, numărul de beneficiari şi sumele alocate pentru finanţarea programului în anul şcolar 2022 – 2023 vor fi aprobate prin ordin al ministrului Educației.

Proiectul de act normativ privind aprobarea continuării Programului-pilot de acordare a unui suport alimentar pentru preşcolarii şi elevii din 300 de unităţi de învăţământ preuniversitar de stat este în consultare publică și poate fi accesat aici.

Sorin Mihai CÎMPEANU,

Ministrul Educației

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă
daniel.tomoni

Investiția în educație, deși insuficientă, este în anul 2022 aproape dublă, în raport cu anul 2016 (41 miliarde lei față de 21,7 miliarde lei)

6 zile 6 ore ago
20 Iun 2022

În anul 2022, cheltuielile cu educația au o pondere de 7,92% în Bugetul General Consolidat, ponderea raportată la PIB fiind de 3,11%.

Pentru o corectă informare privind investiția României în educație, precizăm următoarele:

Raportat la bugetul Ministerului Educației, anul 2022 a adus, comparativ cu anul 2021, o creștere bugetară de peste 2 miliarde lei în această fază. Cele mai relevante creșteri vizează finanțarea de bază și bugetul pentru bursele elevilor.

Acțiunea Învățământ (total finanțare educație) înregistrează în anul 2022 o valoare de 40,96 miliarde lei/8,22 miliarde Euro (chiar dacă este insuficient, în valoare absolută este, în mod evident, un „maxim istoric”). Raportat la PIB însă, având o valoare actuală estimată de 3,11% (fără aport PNRR), bugetul total al educației înregistrează, procentual, o scădere față de anii 2019-2021, fiind, totuși, sensibil mai mare decât în anul 2016, spre exemplu, când s-a înregistrat valoarea minimă din ultimii 8 ani, atât procentual (2,84% din PIB), cât și în valoare absolută (21,7 miliarde lei/4,83 miliarde Euro).

 Precizăm faptul că bugetului Ministerului Educației alocat pentru anul 2022 urmează să i se adauge finanțarea obținută prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) pentru reforma educației.

Detalii suplimentare regăsiți în documentul ► atașat.

Sorin Mihai CÎMPEANU,

Ministrul Educației

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presăfisiere:  20.06.2022_comunicat_presa_Cheltuieli_educatie 2005-2022.pdf
daniel.tomoni

Propunere de colaborare cu Primăria Sectorului 1 în vederea reglementării accesului în spațille de recreere ale Bazei „Cireșarii”

6 zile 8 ore ago
20 Iun 2022

Ministerul Educației a transmis astăzi, 20 iunie, Primăriei Sectorului 1 București, proiectul de protocol având ca obiect reglementarea accesului membrilor comunității locale în spațiile de recreere ale unității conexe de învățământ Clubul Copiilor - Baza „Cireșarii” (str. Hermann Oberth nr. 2, sector 1, București).

Ministerul Educației s-a implicat și se implică activ în susținerea activității educaționale derulate prin intermediul unităților conexe de învățământ. În contextul în care susținem nevoia deschiderii acestor unități către comunitățile locale, am propus Primăriei Sectorului 1 o formulă de colaborare în privința programului de activitate din Baza „Cireșarii”.*

Ne manifestăm convingerea că eforturile Ministerului Educației de a deschide Clubul Copiilor – Baza „Cireșarii” către comunitatea locală vor avea un răspuns pozitiv din partea doamnei primar Clotilde Armand, reușind astfel, în îndeplinirea obligațiilor legale, să sprijine accesul comunității locale în spațiile de recreere aparținând acestei unități conexe de învățământ.

Sorin Mihai CÎMPEANU,

Ministrul Educației

-----------------------------

* Program de activitate propus:

1. În perioada cursurilor școlare, accesul vizitatorilor este permis, începând cu  ora 15:00, de luni până vineri, cu excepția intervalului în care în incintă se desfășoară activități educaționale.

2. În perioada vacanțelor școlare, accesul vizitatorilor este permanent, cu excepția zilelor în care se desfășoară activități educaționale.

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă
daniel.tomoni

Informare privind desfășurarea probei scrise de Limba și literatura română din cadrul examenului național de bacalaureat (sesiunea iunie - iulie 2022)

6 zile 9 ore ago
20 Iun 2022

La proba scrisă de Limba și literatura română - proba E.a) - din cadrul examenului național de bacalaureat (sesiunea iunie - iulie 2022), desfășurată astăzi, 20 iunie, s-a înregistrat o rată de participare de 98%.

Nu s-au prezentat 2.453 de candidați, iar 39 de candidați au fost eliminați pentru fraudă sau tentativă de fraudă.

Subiectele și baremul de evaluare au fost publicate la ora 15:00, pe site-ul dedicat.

Marți, 21 iunie, este programată proba obligatorie a profilului (discipline, în funcție de profil: Matematică și Istorie / candidați înscriși la această probă: 119.410), iar miercuri, 22 iunie, proba la alegere a profilului şi specializării. Proba la Limba si literatura maternă se va desfășura joi, 23 iunie.

Afișarea primelor rezultate va avea loc în data de 27 iunie (până la ora 12:00). Contestațiile pot fi depuse/transmise în aceeași zi, în intervalul orar 12:00 – 18:00, inclusiv prin mijloace electronice. În această situație, candidații completează, semnează și depun/transmit prin mijloace electronice și o declarație-tip în care se menționează faptul că au luat cunoștință că nota acordată ca urmare a soluționării contestației poate modifica, după caz, nota inițială, prin creștere sau descreștere.

Afișarea rezultatelor finale este prevăzută în data de 1 iulie.

Ministerul Educației pune la dispoziția celor interesați linia TELVERDE 0800801100 pentru sesizarea eventualelor disfuncționalități pe durata probelor scrise. Numărul poate fi apelat gratuit în perioada 20 - 23 iunie, între orele 8:00 - 16:00.

Potrivit unei decizii aprobate prin ordin de ministru, lucrările scrise ale candidaților din județul Călărași vor fi evaluate digitalizat în cadrul unui program-pilot derulat în premieră în acest an.

BIROUL DE PRESĂ

Etichete: comunicate de presăbacalaureat 2022bac 2022Categorie: Comunicate de presă
daniel.tomoni

Luni, 20 iunie, încep probele scrise din cadrul examenului naţional de bacalaureat (sesiunea iunie-iulie 2022)

1 săptămână ago
19 Iun 2022

Probele scrise din cadrul sesiunii iunie-iulie 2022 a examenului național de bacalaureat încep luni, 20 iunie, cu examenul la Limba şi literatura română, fiind organizate în 475 de centre. Potrivit datelor transmise de comisiile județene/comisia ISMB de organizare a examenului de bacalaureat, 117.219 candidați (toate promoțiile) sunt așteptați să participe la prima probă (Limba şi literatura română). Reamintim că există candidați din promoțiile anterioare care susțin doar una sau două probe, celelalte fiind promovate și recunoscute în sesiunile precedente.

Marți, 21 iunie, este programată proba obligatorie a profilului (discipline, în funcție de profil: Matematică și Istorie), iar miercuri, 22 iunie, va avea loc proba la alegere a profilului şi specializării. Proba la Limba si literatura maternă se va desfășura joi, 23 iunie.

Probele încep la ora 9:00, accesul elevilor în săli fiind permis până la ora 8:30. 

Pentru redactarea unei lucrări scrise/rezolvarea subiectelor sunt prevăzute trei ore, calculate din momentul în care s-a încheiat distribuirea subiectelor în sala de examen. Beneficiază de prelungirea timpului de lucru, cu cel mult două ore, candidații pentru care s-a aprobat această solicitare de către comisiile județene, în baza prevederilor Procedurii nr. 25.464/11.02.2022 cu privire la asigurarea condițiilor de egalizare a șanselor pentru elevii cu deficiențe de vedere, deficiențe de auz și tulburări de neurodezvoltare.

Pentru rezolvarea subiectelor, candidații vor folosi numai cerneală sau pastă de culoare albastră, iar pentru executarea schemelor și a desenelor, vor utiliza numai creion negru. Pentru probele scrise la Matematică și Geografie, candidații pot apela doar la instrumente de desen. La probele scrise, hârtia folosită este doar cea distribuită în sala de examen.

Toate sălile de examen au în dotare camere funcționale de supraveghere video și audio. 

Este interzisă introducerea în sălile de examen a unor obiecte (ghiozdane, rucsacuri, sacoșe, poșete etc.), precum și a oricărui mijloc electronic de calcul, de stocare de informații sau de comunicare (stick-uri de memorie, telefoane, tablete etc.). De asemenea, elevii vor fi informați că nu este permis accesul în săli cu manuale, dicționare, notițe, însemnări etc.

În același timp, candidaților le este interzis să comunice între ei sau cu exteriorul, să transmită ori să schimbe între ei foi din lucrare, ciorne, notițe sau alte materiale care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, pentru comunicare în interior sau cu exteriorul.

Cei surprinși în aceste situații vor fi eliminați din examen, indiferent dacă materialele/obiectele interzise au fost folosite sau nu, indiferent dacă au fost introduse de aceștia ori de alți candidați, de cadre didactice din comisie sau de alte persoane și indiferent dacă ei au primit ori au transmis materialele interzise. Drept urmare, acești candidați nu mai au dreptul de a participa la următoarele două sesiuni.

Afișarea primelor rezultate va avea loc în data de 27 iunie (până la ora 12:00). Contestațiile pot fi depuse/transmise în aceeași zi, în intervalul orar 12:00 – 18:00, inclusiv prin mijloace electronice. În această situație, candidații completează, semnează și depun/transmit prin mijloace electronice și o declarație-tip în care se menționează faptul că au luat cunoștință că nota acordată ca urmare a soluționării contestației poate modifica, după caz, nota inițială, prin creștere sau descreștere.

Afișarea rezultatelor finale este prevăzută în data de 1 iulie.

Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație publică subiectele și baremul de corectare pentru fiecare probă scrisă, zilnic, la ora 15:00, pe site-ul subiecte.edu.ro.

În conformitate cu prevederile art. 5 și ale art. 6 din Regulamentul UE 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor - GDPR), afișarea rezultatelor se efectuează prin anonimizarea numelui și a prenumelui candidatului.

Pentru a promova examenul, un absolvent de liceu trebuie să parcurgă, cumulat, următoarele etape/condiții:

  1. recunoașterea/echivalarea/susținerea tuturor probelor de evaluare a competențelor lingvistice și digitale;
  2. susținerea tuturor probelor scrise și obținerea notei 5 (cel puțin) la fiecare dintre acestea;
  3. media notelor obținute la probele scrise trebuie să fie 6 (cel puțin).

Ministerul Educației pune la dispoziția celor interesați linia TELVERDE 0800801100 pentru sesizarea eventualelor disfuncționalități pe durata probelor scrise. Numărul poate fi apelat gratuit în perioada 20 - 23 iunie, între orele 8:00 - 16:00.

Potrivit unei decizii aprobate prin ordin de ministru, lucrările scrise ale candidaților din județul Călărași vor fi evaluate digitalizat în cadrul unui program-pilot derulat în premieră în acest an.

BIROUL DE PRESĂ

Etichete: comunicate de presăbacalaureat 2022bac 2022Categorie: Comunicate de presă
daniel.tomoni

Informare privind prezența la a doua probă scrisă din cadrul Evaluării Naționale 2022 (Matematică)

1 săptămână 3 zile ago
16 Iun 2022

Marți, 16 iunie, s-a desfășurat a doua probă scrisă (Matematică) din cadrul Evaluării Naționale a absolvenților de clasa a VIII-a (sesiunea 2022) în 3.655 centre de examen.

Au fost prezenți 148.595 de absolvenți ai clasei a VIII-a din totalul celor înscriși pentru susținerea acestei probe. Au absentat 6.963 de absolvenți. Pentru tentativă de fraudă au fost eliminați 3 absolvenți, lucrările acestora fiind notate cu 1 (unu).

Subiectele și baremul de corectare sunt publicate de către Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație, pe site-ul subiecte.edu.ro, la ora 15:00.

Ultima probă scrisă (Limba și literatura maternă) va avea loc vineri, 17 iunie.

Primele rezultate vor fi afișate joi, 23 iunie, până la ora 14:00. Contestațiile pot fi depuse în zilele de 23 iunie (în intervalul orar 16:00 - 19:00) și 24 iunie (în intervalul orar 8:00 - 12:00). Acestea pot fi transmise și prin mijloace electronice.

Elevii care depun/transmit contestațiile completează, semnează și depun/transmit și o declarație-tip în care se menționează că au luat cunoștință că nota acordată ca urmare a soluționării contestației poate modifica, după caz, nota inițială, prin creștere sau descreștere. Pentru elevii minori, documentele sunt semnate și de către părinții/reprezentanții legali ai acestora.

Comunicarea rezultatelor obținute se face anonimizat, atât în centrele de examen, cât și pe Internet, respectându-se prevederile GDPR. Mai exact, vor fi utilizate coduri individuale care înlocuiesc numele și prenumele candidaților și care au fost distribuite acestora, pe bază de semnătură de primire, la prima probă susținută.

Rezultatele finale vor fi afișate joi, 30 iunie.

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă
daniel.tomoni

Informare privind prezența la prima probă scrisă din cadrul Evaluării Naționale 2022 - Limba și literatura română

1 săptămână 5 zile ago
14 Iun 2022

Marți, 14 iunie, s-a desfășurat prima probă scrisă (Limba și literatura română) din cadrul Evaluării Naționale a absolvenților de clasa a VIII-a (sesiunea 2022) în 3.655 centre de examen.

Au fost prezenți 148.891 absolvenți ai clasei a VIII-a din totalul celor înscriși pentru susținerea acestei probe. Au absentat 6.668 de absolvenți. Pentru tentativă de fraudă au fost eliminați 2 absolvenți, lucrările acestora fiind notate cu 1 (unu).

Subiectele și baremul de corectare sunt publicate de către Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație, pe site-ul subiecte.edu.ro, la ora 15:00.

A doua probă scrisă (Matematică) va avea loc joi, 16 iunie, urmată vineri, 17 iunie, de ultima probă scrisă (Limba și literatura maternă).

Primele rezultate vor fi afișate joi, 23 iunie, până la ora 14:00. Contestațiile pot fi depuse în zilele de 23 iunie (în intervalul orar 16:00 - 19:00) și 24 iunie (în intervalul orar 8:00 - 12:00). Acestea pot fi transmise și prin mijloace electronice.

Elevii care depun/transmit contestațiile completează, semnează și depun/transmit și o declarație-tip în care se menționează că au luat cunoștință că nota acordată ca urmare a soluționării contestației poate modifica, după caz, nota inițială, prin creștere sau descreștere. Pentru elevii minori, documentele sunt semnate și de către părinții/reprezentanții legali ai acestora.

Comunicarea rezultatelor obținute se face anonimizat, atât în centrele de examen, cât și pe Internet, respectându-se prevederile GDPR. Mai exact, vor fi utilizate coduri individuale care înlocuiesc numele și prenumele candidaților și care au fost distribuite acestora, pe bază de semnătură de primire, la prima probă susținută.

Rezultatele finale vor fi afișate joi, 30 iunie.

Etichete: comunicate de presăEN VIII 2022Categorie: Comunicate de presă
daniel.tomoni

Peste 155.000 de absolvenți ai clasei a VIII-a, așteptați la Evaluarea Națională 2022 (14 - 30 iunie)

1 săptămână 6 zile ago
13 Iun 2022

Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII 2022)  se desfășoară în perioada 14 - 30 iunie 2022. Conform situației centralizate de către Ministerul Educației pe baza informațiilor furnizate de inspectoratele școlare județene, 155.561* de absolvenți ai clasei a VIII-a au fost înscriși în vederea susținerii examenului.

Examenul începe marți, 14 iunie, cu proba scrisă la Limba și literatura română. Joi, 16 iunie, se va desfășura proba la Matematică, iar vineri, 17 iunie, va avea loc proba la Limba și literatura maternă.

Primele rezultate vor fi afișate joi, 23 iunie, până la ora 14:00. Contestațiile pot fi depuse în zilele de 23 iunie (în intervalul orar 16:00 - 19:00) și 24 iunie (în intervalul orar 8:00 - 12:00). Acestea pot fi transmise și prin mijloace electronice.

Candidații care depun/transmit contestațiile completează, semnează și depun/transmit și o declarație-tip în care se menționează că au luat cunoștință că nota acordată ca urmare a soluționării contestației poate modifica, după caz, nota inițială, prin creștere sau descreștere. Pentru candidații minori, documentele sunt semnate și de către părinții/reprezentanții legali ai acestora.

Rezultatele finale vor fi afișate joi, 30 iunie.

Accesul candidaților în unitățile de învățământ/centre de examen este permis în intervalul orar 8:00 - 8:30. Candidații trebuie să aibă asupra lor un act de identitate valid și instrumente de scris cu cerneală sau pastă albastră pentru redactarea lucrărilor scrise. Pentru executarea schemelor și a desenelor pot folosi și creion negru.

Probele încep la ora 9:00, când candidații vor primi broșura cu subiectele și hârtie ștampilată pentru ciorne. Precizăm că, la probele scrise ale Evaluării Naționale - 2022, candidații primesc subiectele sub formă de broșură, putând să solicite și pagini suplimentare dacă este cazul.

Timpul de redactare a subiectelor din cadrul fiecărei probe scrise este de 120 de minute (două ore), calculate după cele 15 minute alocate pentru completarea casetei de identificare. Asistenții vor verifica datele înscrise de candidați și vor secretiza caseta.

Beneficiază de prelungirea timpului de lucru, cu maximum două ore, candidații pentru care s-a aprobat această solicitare de către Comisia Județeană de Organizare a Evaluării Naționale, în baza prevederilor Procedurii nr. 25.464/11.02.2022 cu privire la asigurarea condițiilor de egalizare a șanselor pentru elevii cu deficiențe de vedere, deficiențe de auz și tulburări de neurodezvoltare care susțin examenele naționale în anul 2022.

Probele sunt monitorizate audio-video.

Este interzisă introducerea în sălile de examen a oricărui tip de materiale ajutătoare: manuale, dicționare, notițe, însemnări, cărți, ciorne, rezumate, culegeri etc., care pot fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, precum și a telefoanelor mobile și a  instrumentelor electronice de calcul, de stocare de informații sau de comunicare. De asemenea, se interzice candidaților să introducă în sala de examen ghiozdane, rucsacuri, sacoșe, poșete și altele asemenea, candidații având obligația de a lăsa obiectele menționate în sala de depozitare a obiectelor personale stabilită de comisia din unitatea de învățământ/centrul de examen în acest scop. Nu sunt acceptați în examen candidații care refuză depozitarea obiectelor în sala stabilită de comisie în acest scop.

Ministerul Educației pune la dispoziția celor interesați o linie TELVERDE - 0800801100 - pentru sesizarea eventualelor disfuncționalități privind desfășurarea Evaluării Naționale. Numărul va fi disponibil pe durata probelor scrise (14 și 16 iunie, între orele 8:00 - 16:00, respectiv vineri, 17 iunie, între orele 8:00 -14:00).

Potrivit unei decizii aprobate prin ordin de ministru, lucrările scrise ale absolvenților de clasa a VIII-a din județul Dâmbovița vor fi evaluate digitalizat în cadrul unui program-pilot derulat în premieră în acest an (pentru examenul de bacalaureat această pilotare se va desfășura în județul Călărași).

Comunicarea rezultatelor obținute se face anonimizat, atât în centrele de examen, cât și pe Internet, respectându-se Regulamentul general privind protecția datelor personale. Mai exact, vor fi utilizate coduri individuale care înlocuiesc numele și prenumele candidaților și care au fost distribuite candidaților, pe bază de semnătură de primire, la prima probă susținută.

Media generală obținută în cadrul Evaluării Naționale are o pondere de 80% în calculul mediei de admitere în clasa a IX-a. Absolvenții clasei a VIII-a își vor putea continua studiile în învățământul liceal sau profesional, fiind asigurate locuri pentru toți elevii care au finalizat ciclul gimnazial.

* Numărul elevilor înscriși comunicat inițail (155.820) a fost actualizat după verificările dispuse de ministrul Educației, întrucât au fost sesizate unele erori de introducere a datelor în aplicația de examen la nivelul unor inspectorate școlare județene. Mai exact, în datele comunicate inițial către minister, unele inspectorate județene au inclus și absolvenți de clasa a VIII-a din unitățile de invățământ special, fără a marca acest lucru în mod distinct.

BIROUL DE PRESĂ

Etichete: comunicate de presăEN VIII 2022Categorie: Comunicate de presă
daniel.tomoni

Programul-Pilot Național de Testare Standardizată a elevilor: peste 280.000 de teste au fost susținute la Limba română, Matematică și Istorie

2 săptămâni 2 zile ago
10 Iun 2022

- comunicat de presă comun: Ministerul Educației - Brio® - 

Pilotarea evaluării standardizate la finalul anului școlar 2021-2022, derulată de Ministerul Educaţiei, prin inspectoratele școlare județene și în parteneriat cu Brio®, platformă ed-tech de măsurare a performanței educaționale, s-a încheiat cu succes.

Prima etapă a acestui Program-Pilot Național de Testare Standardizată s-a desfășurat în intervalul 30 mai - 10 iunie (elevii claselor I-VII), respectiv 30 mai - 8 iunie (elevii claselor IX-XI), în câte 7 unități de învățământ, inclusiv unități de învățământ cu profil pedagogic, din fiecare județ/sector al municipiului București. Obiectivul urmărit a fost testarea unei modalități digitale de evaluare pentru determinarea nivelului de competențe atins de elevi la finalul unui an școlar, la disciplinele Limba română, Matematică și Istorie.

Aproape 150.000 de elevi din 329 de unități de învățământ cu personalitate juridică și structuri arondate (526 de școli, în total) au luat parte la acest program-pilot.

În total, au fost susținute 280.237 de teste (85% din totalul testelor programate pentru elevii claselor I-VII și IX-XI), la câte două materii școlare - Limba română, respectiv Matematică sau Istorie.

80% dintre elevii participanți au apreciat această metodă de evaluare, iar 71% au exprimat o preferință clară pentru testarea în mediu digital. În privința nivelului de dificultate, 75% au considerat că subiectele de la Limba română au fost simple și medii, 59% susținând același lucru pentru testele de Matematică și Istorie.

În medie, elevii din clasele I-IV au petrecut câte 24 de minute la efectuarea testelor de Matematică și 19 minute la cele de Limba română, timpul dedicat fiind de câte 30 minute pentru fiecare dintre ele. Elevii de gimnaziu și cei de liceu au avut nevoie, în medie, de 34 de minute pentru a finaliza testele de Matematică sau Istorie și de 24 de minute pentru cele de Limba română, timpul prevăzut fiind de  60 de minute pentru fiecare disciplină.

Testele administrate în cadrul programului au fost „prietenoase”, fiind însă capabile să măsoare precis, obiectiv și în profunzime competențele elevilor. Testarea oferă atât un scor personalizat (de tip centilă), cât și un raport descriptiv - evaluare ce arată nivelul la care se află elevul. Rezultatele acestor teste vor putea fi utilizate deopotrivă pentru definirea unor parcursuri de învățare personalizate și pentru evaluarea nivelului educațional la nivel colectiv, ca instrument de fundamentare a deciziilor.

Rapoartele vor fi disponibile etapizat, în perioada următoare, astfel: elevii vor putea accesa rapoartele individuale începând cu data de 15 iunie pe platforma Brio, folosind același cod unic de conectare ca în cazul testării. Unitățile de învățământ vor primi rapoartele agregate până la data de 30 iunie. Raportul agregat la nivel național va fi disponibil în data de 15 iulie.

Rapoartele descriptive de evaluare nu se transformă în calificative/note acordate elevilor și nu vor fi utilizate în eventuale ierarhizări ale elevilor, profesorilor sau școlilor.

Testele standardizate sunt folosite pe scară largă în țările cu o tradiție solidă în educație, atât pentru evaluare, cât și pentru detectarea aptitudinilor. Testele standardizate dezvoltate de Brio® și utilizate în cadrul Programului-Pilot Național de Testare Standardizată, în parteneriat cu Ministerul Educației din România, furnizează o evaluare a performanței școlare a elevilor bazată pe date și tehnologie statistică actuală - Item Response Theory. Acest tip de evaluare oferă profesorilor posibilitatea de a folosi un instrument suplimentar, obiectiv, de evaluare, alături de alte instrumente tradiționale de evaluare formativă și sumativă, astfel încât să cunoască exact nevoile personale de învățare și dezvoltare ale fiecărui elev.

Testarea standardizată nu e nici vreo ambiție a vreunuia dintre noi și nici o modă: este ceea ce trebuie sistemului de educație din România pentru a produce date. Date care să ofere feedback real copiilor și părinților, date care să poată să fie comparabile, fiind obținute în aceleași condiții și cu ajutorul aceluiași instrument, date care să poată să modeleze politici macro și micro în sistemul de educație românesc. Suntem acum în faza în care, analizând testele parcurse de copiii participanți în acest program-pilot (care însumează 7.317.991 de minute de testare, adică aproape de 14 ani de testare), vom putea produce o cantitate de date acționabile care nu au, deocamdată, precedent în România. Și pe acest „deocamdată” voi accentua. Avem, în mod clar, nevoie constantă de date, și acest tip de testare trebuie permanentizat”, spune Gabi Bartic, CEO Brio®.

Ministerul Educației a selectat Brio® ca partener pentru acest program-pilot, deoarece, după știința părților, în acest moment nu există în România un alt posibil partener public sau privat, specializat și cu experiență în ed-tech și psihometrie avansată (măsurarea performanței elevilor) care să fi dezvoltat un instrument de testare standardizată la Matematică, Limba română și Istorie. Ministerului Educației apreciază parteneriatul cu Brio® - care nu a primit fonduri pentru acest program-pilot și nu a colectat datele personale ale elevilor ce au luat parte la testarea standardizată. Brio® a decis să ofere pro bono acest proiect pentru că misiunea companiei constă în îmbunătățirea performanței școlare a elevilor și a instituțiilor implicate în actul educațional.

Ministerul Educației va analiza rezultatele procesului de pilotare și le va folosi pentru a realiza, în termen de doi ani, propria platformă de evaluare standardizată, ca parte a PNRR. Evaluarea standardizată va avea la bază standarde curriculare și standarde de evaluare care vor fi dezvoltate până în anul 2024, în cadrul unui proiect cu finanțare europeană.

 

 

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă
daniel.tomoni

Ministrul Educaţiei, Sorin Mihai Cîmpeanu, a premiat cele 90 de unități de învățământ preuniversitar câştigătoare la a XVII-a ediţie a Competiției Naționale „Şcoală Europeană”

2 săptămâni 3 zile ago
08 Iun 2022

La evenimentul desfășurat astăzi, 8 iunie, la Palatul Parlamentului, au mai fost prezenți Monica Cristina Anisie, președintele Comisiei pentru învățământ, tineret și sport din Senatul României, Ramona Chiriac, șefa Reprezentanței Comisiei Europene în România, secretarii de stat Antoneta-Georgina Bolchiș, Sorin Ion, Ionel Florian Lixandru și subsecretarul de stat Cătălin Mihai Micu (Ministerul Educației).

Reluată după o întrerupere de doi ani provocată de pandemia de Covid-19, competiția națională „Școală Europeană” este una dintre inițiativele Ministerului Educației pe care instituțiile europene o recunosc drept exemplu de bune practici în privința implementării și dezvoltării politicilor europene din domeniul educației.

La ediţia curentă s-au înscris 131 de unităţi de învăţământ preuniversitar din 36 de județe și din Municipiul București.

Pe primele 5 locuri s-au clasat Școala Gimnazială „George Vâlsan” din Amara (196 de puncte), Liceul de Arte „Ionel Perlea” din Slobozia (195 de puncte), Școala Gimnazială nr. 10 Suceava (193 de puncte), Colegiul Tehnic „Lațcu Vodă” Siret (191 de puncte) și Școala Gimnazială „Constantin Parfene” din Vaslui (190 de puncte). Rezultatele complete sunt disponibile aici.

În funcţie de judeţele de provenienţă, se înregistrează următoarea distribuţie a celor 90 de şcoli câştigătoare: Bucureşti - 11,  Suceava și Dolj - câte 9, Iaşi - 6, Gorj - 5, Cluj, Timiş, Bihor şi Vaslui - câte 4, Buzău, Dâmboviţa, Ialomiţa şi Prahova - câte 3, Botoşani, Constanţa, Călăraşi, Giurgiu, Hunedoara, Ilfov, Maramureş, Neamţ și Galați- câte 2, Arad, Bacău, Bistriţa-Năsăud, Caraş-Severin, Covasna şi Olt - câte una.

Pe lângă Certificatul „Şcoală Europeană” 2022, fiecare școală premiată beneficiază și de suma de 5.000 lei, utilizabilă pentru dotarea instituției. Decizia privind bunurile achiziţionate aparţine conducerii fiecărei unităţi de învățământ.

Activităţile/proiectele/programele luate în considerare la ediția din acest an au fost cele desfășurate în perioada septembrie 2019 - iulie 2022, respectiv:

a) derulate de școli prin programele de educație și formare profesională gestionate în Uniunea Europeană de Comisia Europeană, Parlamentul European sau alte instituții europene: Erasmus+, e-Twinning, Școli-ambasador ale Parlamentului European, Euroscola, Lider European, EuroQuiz etc.;

b) derulate de școli în parteneriat cu ambasade, universități și școli din Uniunea Europeană, companii europene, asociații profesionale europene, ONG–uri cu scop educațional/de formare profesională care activează la nivel european etc.;

c) finanțate din fonduri structurale, în care școala este aplicant sau partener.

Evaluarea candidaturilor s-a realizat pe baza următoarelor criterii:

  1. coerenţa activităţilor derulate în cadrul proiectelor/programelor europene cu politica generală a unităţii şcolare
  2. integrarea activităţilor derulate în cadrul proiectelor/programelor europene în programul curent al şcolii
  3. performanțele școlare reflectate în rezultatele elevilor
  4. asigurarea egalităţii de şanse și facilitarea accesului la educație
  5. continuitate şi constanţă în derularea de activităţi/proiecte/programe europene
  6. strategie şi modalităţi de implementare și evaluare
  7. strategie şi modalităţi de valorizare (diseminare şi exploatare a rezultatelor/produselor)
  8. dezvoltarea dimensiunii europene a educaţiei prin activităţile de cooperare europeană
  9. calitatea și coerența documentelor de candidatură (documentele manageriale pentru perioada 2019 - 2022, formularul de candidatură și portofoliul ilustrativ).

Certificatul „Școală Europeană” este valabil trei ani, la finalul cărora școala trebuie să candideze din nou pentru a reconfirma titlul obținut. Astfel, pentru menținerea titlului, pe lângă un management coerent și performant, școlile trebuie să dezvolte noi proiecte de parteneriat școlar cu unități similare din Europa. Obținerea titlului de „Școală Europeană” conferă recunoaștere și prestigiu în cadrul comunităților educaționale, iar eforturile depuse pentru menținerea titlului obținut denotă un interes tot mai crescut pentru dezvoltarea de noi și noi proiecte, ceea ce conduce la o îmbunătățire a managementului școlar și la dezvoltarea unei culturi organizaționale solide.

Prin această inițiativă, lansată în 2004, Ministerul Educației încurajează și motivează participarea unităților de învățământ preuniversitar din România la programele europene din domeniul educației și formării profesionale (Socrates 1997-2006, LifelongLearning 2007-2013, Erasmus+ 2014-2020 și Erasmus+ 2021-2027) și contribuie la dezvoltarea mobilității internaționale și la schimbul intercultural, obiective asumate pentru construirea Spațiului European al Educației.

La cele 17 ediții ale competiției naționale „Școală Europeană” (2004-2022) au participat 2.290 de unități de învățământ din toate județele țării, 952 dintre acestea primind certificatul și trofeul „Școală Europeană”. Impactul pe care această competiție l-a avut asupra comunităților educaționale, în toți acești ani, a făcut din această inițiativă a Ministerului Educației o competiție de elită.

BIROUL DE PRESĂ

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă
daniel.tomoni

Ministerul Educației premiază excelența și performanța!

2 săptămâni 5 zile ago
07 Iun 2022

Ministerul Educației a premiat astăzi, 7 iunie, delegația României prezentă la GIMNAZIADA 2022 (14 - 22.05, Normandia/Franța), compusă din 101 persoane (72 de sportivi, 9 arbitri, impuși de regulament, 19 antrenori și un șef de delegație).

La această competiție (ediția a XIX-a), copiii noștri, de care suntem mândri și pe care îi felicităm din toată inima, s-au întors acasă cu 38 de medalii, obținute la cele 9 discipline sportive (atletism, gimnastică ritmică, lupte, judo, box, baschet 3x3, scrimă, rugby în 7 și tenis de masă) la care au participat. De asemenea, s-au consemnat și clasări în imediata vecinătate a podiumului: un loc IV, 11 locuri V și 3 locuri VI.

În clasamentul pe medalii România a ocupat locul 10 (din 65 de țări participante).

Pentru premierea acestor performanțe, Ministerul Educației a alocat 260.625 lei (locurile 1-6: 4000/3000/2500/2000/1500/1000 lei / elevi-sportivi și antrenori).

Ministerul Educației, prin Federația Sportului Școlar si Universitar, a organizat participarea României, cheltuielile pentru deplasarea delegației noastre fiind de 550.000 lei (transport, cazare/masă, diurnă, echipament de prezentare).

GIMNAZIADA este o competiție organizată, o dată la 2 ani, de Federaţia Internaţională a Sportului Școlar (ISF), în colaborare cu cele mai respectate și renumite federații sportive internaționale.

GIMNAZIADA este mai mult decât un concurs sportiv: elevii cu vârste cuprinse între 16-18 ani au avut posibilitatea să participe simultan și la un program educațional bazat pe doi piloni -  distracție și abilități!

Condițiile în care au participat copiii noștri și maniera în care s-a desfășurat această ediție a GIMNAZIADEI au fost atent supravegheate prin implicarea directă a tuturor federațiilor sportive naționale, cărora le mulțumesc!

Sorin Mihai CÎMPEANU,

Ministrul Educației

 

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă
daniel.tomoni

Ministrul Educației, Sorin Mihai Cîmpeanu și ministrul Învățământului Superior din Cuba, Jose Ramon Saborido Loidi, au semnat astăzi, 6 iunie, Programul de cooperare în domeniul învățământului superior

2 săptămâni 6 zile ago
06 Iun 2022

Programul de cooperare în domeniul învățământului superior între Ministerul Educației din România și Ministerul Învățământului Superior din Republica Cuba este cadrul necesar pentru continuarea cooperării între instituțiile de învățământ superior din România și Cuba pe teme de interes comun, valorificând inovarea și schimbul de experiență și bune practici. Programul de cooperare prevede, de asemenea, acordarea, în regim reciproc, de burse de studii pentru toate ciclurile universitare în domenii de interes comun.

În cadrul întrevederii bilaterale ce a precedat semnarea documentului, cei doi demnitari au apreciat dinamica procesului de cooperare universitară, precum și preocupările comune în domeniul educației. Ministrul Sorin Mihai Cîmpeanu a menționat oportunitatea de a valorifica acordurile de parteneriat interuniversitare prin programul european Erasmus+, precum și prin programele dezvoltate de Agenția Universitară a Francofoniei.

La întâlnire a participat și ministrul Culturii, Lucian Romașcanu. Se remarcă în mod deosebit susținerea Ministerului Afacerilor Externe, prin intermediul Ambasadorului României la Havana, doamna Theodora Magdalena Mircea, care a materializat astfel demersurile diplomatice inițiate de o lungă perioadă de timp pentru cooperarea în domeniul educației între România și Republica Cuba.

Evenimentul de astăzi face parte din programul ministrului Învățământului Superior din Cuba, Jose Ramon Saborido Loidi, aflat în vizită în România alături de o delegație de 12 rectori ai universităților din Cuba. În acest context, demnitarul cubanez va fi prezent la o serie de acțiuni care vizează dezvoltarea și consolidarea relațiilor bilaterale româno-cubaneze în domeniul învățământului superior.

De menționat că este prima vizită a unui ministru cubanez al educației în România, fiind și primul membru al Guvernului de la Havana care vizitează România după 1990 și marchează potențialul de colaborare între universitățile românești și cele cubaneze, în cadrul mai larg al susținerii activităților de dezvoltare a internaționalizării activității universităților românești.

În marja evenimentului de astăzi au fost semnate deja 18 acorduri bilaterale de cooperare cu universități din Cuba. Universitățile românești care au semnat acorduri bilaterale sunt: Universitatea de Medicină și Farmacie „Carol Davila”, Universitatea de Vest din Timișoara, Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați și Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară din București. În zilele următoare vor fi semnate alte 20 de acorduri bilaterale de către Universitatea Transilvania din Brașov, Universitatea Politehnica din București, Universitatea de Medicină, Farmacie, Știință și Tehnologie „George Emil Palade’’ din Târgu Mureș, Universitatea „1 Decembrie’’ din Alba Iulia, Universitatea „Ștefan cel Mare’’ din Suceava, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale” din București si Universitatea „Aurel Vlaicu” din Arad.

În total, 11 universități românești vor semna acorduri de colaborare cu 12 universități cubaneze.

Delegația rectorilor cubanezi este formată din conducătorii următoarelor instituții de învățământ superior: Universitatea din Holguín, Universitatea din Matanzas „Camilo Cienfuegos”, Universitatea din Est, Universidad de Ciencias Médicas de La Habana (UCMH)/Universitatea de Stiințe Medicale, Universitatea de Informatică, Universitatea din Artemisa, Universitatea din Pinar del Río, Universitatea Agricolă din Havana „Fructuoso Rodríguez Pérez”, Universitatea de Arte, Universitatea Tehnologică din Havana „José Antonio Echevarría” și Universitatea Sancti Spiritus și Universitatea din Ciego de Ávila.

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă
daniel.tomoni

Mesajul ministrului Sorin Mihai Cîmpeanu cu prilejul Zilei Învățătorului și Zilei Mondiale a Mediului (5 Iunie)

2 săptămâni 6 zile ago
05 Iun 2022

„Astăzi, 5 iunie, de Ziua Învățătorului, ne îndreptăm atenția cu recunoștință către toți dascălii din România. 

Suntem conștienți că a fi învățător înseamnă a te reinventa zilnic pentru a face față tuturor provocărilor dintr-o societate dinamică şi dintr-un sistem care caută să evolueze. 

Vă mulțumesc pentru grija, interesul, devotamentul și dragostea pentru copii!

Vă doresc să nu obosiți în a investi în elevii dumneavoastră și să continuați a le ghida pașii, cu dragoste, pe drumul spre cunoaștere! Investiția dumneavoastră de astăzi este cheia pregătirii generațiilor de mâine, cheia viitorului României!

Temelia formării noastre ca oameni se pune decisiv în primii ani de școală. Învățătorii sunt cei care ne îndrumă să citim, să scriem, să numărăm, să socotim, să ne comportăm, să avem grijă de ceilalți și de mediul înconjurător. Mai presus de toate, ne învață să învățam, iar acest lucru este esențial pentru tot ce va urma mai târziu în școală și în viață.

În această zi de 5 iunie sărbătorim veritabili eroi ai educației. N-a fost o alegere întâmplătoare - este ziua în care, în urmă cu 243 de ani, se năștea Gheorghe Lazăr, fondatorul învățământului în limba națională din Țara Românească. El este personalitatea care, în 1818, a înființat în București prima școală cu predare în limba română: Sfântul Sava. Sunt momente și realizări impresionante pe care se cuvine să le respectăm și să le ducem mai departe!

În această zi, recunoștința și mulțumirile mele se îndreaptă manifest către dumneavoastră: învățătorii, demni purtători de valoare umană și intelectuală! Vă mulțumesc pentru eforturile depuse în procesul deloc ușor de a modela caractere și pentru dedicația arătată și dovedită, în timp, față de această profesie. Voi face tot ce îmi stă in putere pentru a reda prestigiul și demnitatea  profesiei de dascăl! La mulți ani!

Tot astăzi, 5 iunie, este aniversată Ziua Mondială a Mediului. Așa cum am spus, în primii ani de școală, copiii află despre importanța mediului înconjurător pentru umanitate și despre nevoia de a-l proteja. Un rol important în acest proces de cunoaştere, indispensabil culturii generale, îl aveți dumneavoastă, învățătorii!  Cu tact și dăruire îi apropiați pe copii de mediu, iar acest lucru este demn, de asemenea, de stimă și mulțumiri!”

Sorin Mihai CÎMPEANU,

Ministrul Educației

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă
daniel.tomoni