Ministerul Educatiei Nationale

Sesiunea august - septembrie 2019 a examenului național de Bacalaureat începe miercuri, 21 august, cu probele scrise

3 zile 16 ore ago
19 Aug 2019

Peste 43.500 de candidaţi s-au înscris în vederea susținerii probelor din a doua sesiune (august - septembrie) a examenului național de Bacalaureat 2019, începând de miercuri, 21 august. Conform datelor transmise de inspectoratele şcolare judeţene, din totalul celor înscrişi, peste 28.700 de candidați provin din promoţia 2018-2019, iar peste 14.800 de candidați sunt din promoţiile anterioare.

Sesiunea august - septembrie 2019 începe cu probele scrise, programate astfel: 

  • 21 august - Limba şi literatura română/E)a
  • 22 august - Limba şi literatura maternă/E)b
  • 23 august - proba obligatorie a profilului/E)c
  • 26 august: proba la alegere a profilului şi specializării/E)d.

Evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba română (proba A) se desfășoară în zilele de 27 august și 28 august, fiind urmată de evaluarea competențelor în limba maternă (proba B) în 29 august. Evaluarea competenţelor digitale (proba D) are loc în zilele de 30 august și 2 septembrie, iar evaluarea competenţelor lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională (proba C) este programată în zilele de 2 și 3 septembrie.

Afişarea primelor rezultate, în centrele de examen și pe site-ul bacalaureat.edu.ro, este prevăzută pentru data de 3 septembrie (până la ora 12:00). În aceeaşi zi, vor putea fi depuse contestaţiile, între orele 12:00 și 16:00. Rezultatele finale vor fi făcute publice în data de 7 septembrie.

Accesul candidaţilor în centrele de examen la probele scrise se face în intervalul 7:30 - 8:30, pe baza unui act de identitate valid, cu fotografie. Timpul destinat redactării unei lucrări scrise este de trei ore, calculat din momentul în care s-a încheiat distribuirea subiectelor fotocopiate.

Pentru rezolvarea subiectelor candidaţii vor folosi numai cerneală sau pastă de culoare albastră, iar pentru executarea schemelor şi a desenelor vor utiliza numai creion negru. Pentru probele scrise la Matematică şi Geografie, candidaţii pot apela doar la instrumente de desen. La probele scrise, mijloacele de calcul sunt interzise, iar hârtia folosită este doar cea distribuită de asistenţi.

Toate sălile de examen au în dotare camere funcţionale de supraveghere audio-video.. 

Nu este permis în săli cu manuale, dicţionare, notiţe, însemnări etc., care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor şi nici cu telefoane mobile sau cu orice mijloc electronic de calcul/comunicare.

În acelaşi timp, candidaţilor le este interzis să comunice între ei sau cu exteriorul, să transmită ori să schimbe între ei foi din lucrare, ciorne, notiţe sau alte materiale care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, pentru comunicare în interior sau cu exteriorul.

Cei surprinşi în astfel de situaţii vor fi eliminaţi din examen, indiferent dacă materialele/obiectele interzise au fost folosite sau nu, indiferent dacă au fost introduse de aceştia ori de alţi candidaţi, de cadre didactice din comisie sau de alte persoane şi indiferent dacă ei au primit ori au transmis materialele interzise. Drept consecinţă, nu vor mai putea participa la probele următoare şi vor fi lipsiţi de posibilitatea recunoaşterii, în sesiunile următoare, a notelor la probele promovate anterior eliminării, inclusiv a probelor de evaluare a competenţelor lingvistice şi digitale. De asemenea, aceşti candidaţi nu mai au dreptul de a participa la următoarele două sesiuni ale examenului.

Ministerul Educației Naționale pune la dispoziție linia TELVERDE (0800801100) pentru sesizarea eventualelor nereguli din cadrul examenului. Aceasta va fi disponibilă în perioada 21 - 22 august, respectiv luni, 26 august, între orele 8:00 - 16:00, iar vineri, 23 august, între orele 8:00 - 14:00.

Reamintim faptul că pentru a fi declarat promovat, un absolvent de liceu trebuie să îndeplinească următoarele condiţii, cumulativ:

  • susţinerea tuturor probelor de evaluare a competenţelor lingvistice şi digitale;
  • susţinerea tuturor probelor scrise şi obținerea notei 5 la fiecare dintre acestea;
  • obţinerea mediei 6 cel puţin, la probele scrise.

BIROUL DE COMUNICARE

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă
daniel.tomoni

Consultări cu partenerii sociali în cadrul ședinței Comisiei de Dialog Social (14 august)

1 săptămână 1 zi ago
14 Aug 2019

Ministrul interimar al Educației Naționale, Valer-Daniel Breaz, a participat miercuri, 14 august, la ședinţa Comisiei de Dialog Social (CDS), desfășurată la sediul Ministerului Educației. În cadrul întâlnirii au fost prezentate și dezbătute o serie de proiecte de acte normative inițiate de MEN și propuse spre aprobare în perioada următoare. 

Pe ordinea de zi au fost incluse drafturile ordinelor de ministru care aprobă calendarul și metodologiile de desfășurare a examenelor naționale din anul 2020 (Evaluarea Națională a elevilor de clasa a VIII-a, Bacalaureat, certificarea calificării profesionale a absolvenţilor din învăţământul profesional şi tehnic preuniversitar în anul şcolar 2019-2020, Definitivat), respectiv calendarul și metodologia admiterii în învăţământul profesional de stat pentru anul şcolar 2020-2021.

În același context, a fost luat în discuție proiectul metodologiei privind fundamentarea cifrei de școlarizare pentru învățământul preuniversitar de stat, evidența efectivelor de antepreșcolari, preșcolari și elevi școlarizați în unitățile de învățământ particular, precum și emiterea avizului conform în vederea organizării rețelei unităților de învățământ preuniversitar pentru anul școlar 2020-2021.

Un alt subiect l-a constituit proiectul de hotărâre de Guvern pentru modificarea art. 4 din Hotărârea Guvernului nr. 863/2016 pentru aprobarea metodologiei de calcul şi stabilirea tarifului maxim/kilometru aferent abonamentului de transport prevăzut la alin. (3) al art. 84 din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011.

Punctele de vedere și sugestiile formulate vor fi transmise tuturor direcțiilor și instituțiilor implicate în procesul decizional. Potrivit legii, proiectele dezbătute de membrii CDS nu sunt supuse votului, avizul partenerilor de dialog social fiind consultativ.

La ședința de astăzi au participat reprezentanții Ministerului Educației Naționale, sindicatelor din învățământ (Federația Sindicatelor Libere din Învățământ, Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Haret” și Federația Sindicală „Alma Mater”) și ai confederațiilor patronale (COMPIROM, CONCORDIA și UGIR). Au fost prezenți, de asemenea, membri ai asociaților naționale și locale de elevi, organizațiilor studențești și Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți - Învățământ Preuniversitar.

BIROUL DE COMUNICARE

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă
daniel.tomoni

Zece premii pentru echipele României la Olimpiada Internaţională de Astronomie şi Astrofizică (2019)

1 săptămână 3 zile ago
12 Aug 2019

Cele două echipe ale României, participante la a XIII-a ediţie a Olimpiadei Internaţionale de Astronomie şi Astrofizică (Keszthely/Ungaria, 2-10 august), au repurtat un succes de excepție: zece premii, dintre care două medalii de aur, patru medalii de argint și patru medalii de bronz.

Medalia de aur și locul I absolut la proba de Planetariu au fost obținute de David-Corneliu Turturean (clasa a X-a/Colegiul Național „Ștefan cel Mare” din Suceava). De asemenea, cu medalie de aur a fost distins și Robert-Gabriel Pășcălău (clasa a XI-a/Colegiul Național „Mircea cel Bătrân” din Constanța). Ambii elevi au făcut parte din echipa A.

Medaliile de argint au revenit următorilor elevi: Paul-Florin Rebenciuc (clasa a XI-a/Colegiul Național „Ștefan cel Mare” din Suceava), George-Cristian Ardeleanu (clasa a IX-a/Liceul Teoretic Internațional de Informatică din București) - echipa A, respectiv Constantin-Daniel Nicolae (clasa a XI-a/Liceul Teoretic „Ovidius” din Constanța) și Theodor Iosif (clasa a XI-a/Liceul Teoretic Internațional de Informatică din București) - echipa B

Vlad Roșca (clasa a XII-a/Liceul Teoretic Internațional de Informatică din București) - echipa A, alături de Daria Teodora Hărăbor (clasa a X-a/Colegiul Național „Vasile Alecsandri” din Galați), Flavia-Cristiana Pascal (clasa a X-a/Colegiul Național „Petru Rareș” din Piatra Neamț) și Mihai Vasile (clasa a XI-a/Liceul Teoretic Internațional de Informatică din București - echipa B, și-au adjudecat medaliile de bronz.

Echipele României au fost coordonate și însoțite de lector universitar dr. Cristian Pîrghie (Universitatea „Ştefan cel Mare” din Suceava), prof. Victor Păunescu (Liceul Tehnologic Dacia din Bucureşti) și prof. dr. Petru Crăciun (inspector de specialitate - Inspectoratul Școlar Județean Suceava). 

Competiția a reunit peste 200 de concurenți din 44 de țări.

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă
daniel.tomoni

Ministerul Educației Naționale anunță lansarea proiectului „Implicarea eficace a părților interesate în activități externe de asigurare a calității/ESQA”, derulat sub egida Programului ERASMUS+

1 săptămână 6 zile ago
09 Aug 2019

Ministerul Educației Naționale, prin Unitatea de Management al Proiectelor cu Finanțare Externă, a demarat implementarea proiectului Implicarea eficace a părților interesate în activități externe de asigurare a calității ESQA, cod 607068-EPP-1-2018-1-RO-EPPKA3-BOLOGNA, aprobat de către Agenția Executivă Educație, Audiovizual și Cultură, în vederea co-finanţării din Programul ERASMUS+: Învățământ Superior - Alianțele cunoașterii, Suport Bologna, Jean Monnet, acțiunea cheie Suport pentru implementarea reformelor la nivelul Ariei Europene a Învățământului Superior (EHEA).

Proiectul se derulează pe o perioadă de 2 ani și este implementat în parteneriat cu Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Superior (ARACIS), precum și cu agenții de asigurare a calității din Bulgaria, Danemarca, Franța și Moldova, dar și cu Organizația Europeană a Studenților (ESU), Asociația Europeană pentru Asigurarea Calității în Învățământul Superior (ENQA) și Asociația Europeană a Instituțiilor de Învățământ Superior (EURASHE).

Principalul obiectiv vizat îl reprezintă identificarea mijloacelor prin care este posibilă creșterea implicării actorilor interesați în procesele de asigurare externă a calității, la nivelul țărilor membre în Aria Europeană a Învățământului Superior, în concordanță cu prevederile Standardelor și Liniilor Directoare pentru asigurarea calității în Spațiul European al Învățământului Superior (ESG) 2015.

Prin activitățile sale, proiectul sprijină Grupul de Monitorizare a Procesului Bologna (Bologna Follow-Up Group/BFUG), asigurarea calității fiind una dintre reformele cheie vizate de acesta.

În vederea atingerii obiectivului vizat, se va realiza mai întâi un studiu la nivelul țărilor membre EHEA, analizând implicarea părților interesate în procesele de asigurare externă a calității, cu identificarea și prezentarea unor exemple de bună practică. Cele 5 agenții de asigurare a calității membre în consorțiu vor participa la activități de tip peer review și peer-learning, în etapa de diagnoză.

În baza acestor rezultate, va fi dezvoltat un Ghid, care are în vedere, în principal, definirea rolului și profilului diferitelor categorii de actori, proceduri pentru recrutarea acestora, adecvate profilului definit, modalități eficace de implicare a acestora în activitățile de asigurare a calității, incluzând o mai bună comunicare sau cursuri de formare adecvate. În final, agențiile partenere vor analiza și identifica măsurile necesare pentru aplicarea prevederilor Ghidului în activitatea proprie de asigurare a calității.

Având în vedere parteneriatul constituit precum și activitățile propuse, se așteaptă ca proiectul să aibă un impact important la nivelul țărilor membre în Aria Europeană a Învățământului Superior, pe termen lung contribuind la creșterea relevanței și impactului proceselor de asigurare a calității.

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă
daniel.tomoni

Data de începere a noului an școlar: 9 septembrie 2019

2 săptămâni ago
08 Aug 2019

În urma solicitării prim-ministrului Viorica Dăncilă, adresată ministrului Educației Naționale, de a stabili data începerii noului an școlar prin consultarea tuturor părților implicate, ministrul interimar al Educației, Valer-Daniel Breaz, a decis ca prima zi de cursuri din anul școlar 2019-2020 să fie luni, 9 septembrie.

Decizia a fost luată ca urmare a discuțiilor purtate între reprezentanții Ministerului Educației Naționale și partenerii săi de dialog social.

Structura anului școlar cuprinde semestrul I (9 septembrie - 20 decembrie 2019) şi semestrul al II-lea (13 ianuarie - 12 iunie 2020), cursurile fiind dispuse pe durata a 35 de săptămâni. 

Vacanţele elevilor din toate ciclurile de învățământ sunt programate astfel: 

➢ vacanţa de iarnă (21 decembrie 2019 - 12 ianuarie 2020);

➢ vacanţa de primăvară (4 aprilie - 21 aprilie 2020);

➢ vacanţa de vară (13 iunie - data din septembrie 2020 la care vor începe cursurile anului şcolar 2020 - 2021).

Clasele din învăţământul primar şi grupele din învăţământul preşcolar beneficiază de vacanţă în săptămâna 26 octombrie - 3 noiembrie 2019. 

Pentru clasele a XII-a zi, a XIII-a seral şi frecvenţă redusă, anul şcolar se încheie în data de 29 mai 2020, iar pentru clasa a VIII-a, în data de 5 iunie 2020.

Pentru clasele din învăţământul liceal - filiera tehnologică, cu excepţia claselor mai sus-menționate şi pentru clasele din învăţământul profesional, anul şcolar are 37 de săptămâni de cursuri.

Calendarul examenelor/evaluărilor naţionale, al examenelor de absolvire, respectiv de certificare/atestare a calificării profesionale/a competenţelor, precum şi calendarul admiterii în clasa a IX-a se aprobă prin ordine distincte ale ministrului Educaţiei.

BIROUL DE COMUNICARE

 

 

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă
daniel.tomoni

Precizări cu privire la prima rectificare bugetară pe anul 2019

2 săptămâni 2 zile ago
07 Aug 2019

Ca urmare a discuţiilor din spaţiul public cu privire la proiectul primei rectificări bugetare din acest an, Ministerul Educaţiei Naţionale face următoarele precizări:

Bugetul Ministerului Educației Naționale, aprobat prin Legea bugetului de stat pe anul 2019, a beneficiat de o creștere de aproape 10 miliarde de lei față de bugetul acordat în anul 2018, iar execuția pe primul semestru este de 46%.

Prin proiectul rectificării bugetare se propune diminuarea cheltuielilor cu suma de circa 1,03 miliarde de lei, repartizată astfel:

- 400 de milioane de lei la Titlul 10 „Cheltuieli de personal”, în urma supraestimării acestei categorii de cheltuieli la alcătuirea bugetului la începutul anului. De asemenea, prin plata obligațiilor către personalul didactic generate de sentințele judecătorești au fost obținute economii cu dobânzile aferente. Suma rămasă după rectificare asigură plata salariilor până la sfârșitul anului, plata titlurilor executorii, precum și plățile ce derivă din aplicarea Legii nr. 85/2016.

- 440 milioane de lei la Titlul 57 „Asistența socială”, sume aferente programului „Merg la școală”, întrucât, până în prezent, actul normativ necesar derulării acestui program nu a fost aprobat. Facem precizarea că Ministerul Educației Naționale derulează la ora actuală, cu finanțare de la bugetul de stat, un program de asigurare a rechizitelor școlare pentru copiii care provin din familii cu venituri reduse. Media rămasă de cheltuit pentru semestrul II la acest titlu, cu 84% mai mare decât media lunară a plăților pe primul semestru, permite derularea în continuare a actualului program pentru rechizite școlare. Totodată, MEN asigură din fonduri externe nerambursabile rechizite școlare prin Proiectul „Rechizite pentru preșcolari și elevi - Șanse egale la educație.”

- 109.4 milioane lei la Titlul „Transferuri între unități ale adiministrației publice” și 7 milioane de lei la „Bunuri și servicii”. Menționăm că la aceste capitole, sumele anulate reprezintă reținerile de 10% efectuate potrivit Legii 500/2002 privind finanțele publice, sume ce nu se repartizează în semestrul al doilea decât dacă este necesar, după examinarea de către Guvern a execuției bugetare pe primul semestru.

- 80 de milioane de lei la Titlul 59 „Alte cheltuieli”. Diminuarea bugetului MEN la acest titlu nu afectează sub nicio formă plata burselor, respectiv a dobânzilor.

- 20 de milioane de lei la „Active nefinanciare”, ca urmare a menținerii nivelului cheltuielilor, în semestrul II, la un nivel comparabil cu plățile efectuate în primul semestru al anului.

Referitor la Titlul 58 „Proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile aferente cadrului financiar 2014-2020”, suma de 2.1 miliarde de lei rămâne în buget drept credite de angajament, ceea ce dă posibilitatea începerii și derulării proiectului „Instrumente pentru clasă - table interactive”.

De asemenea, prin proiectul rectificării bugetare, la Titlul 65 „Cheltuieli aferente programelor cu finanțare rambursabilă” se propune suplimentarea bugetului cu suma de 30 de milioane de lei credite bugetare, în vederea finalizării obiectivelor de investiții aferente Proiectului privind ducația timpurie (PRET), respectiv pentru finanțarea Proiectului privind învățământul secundar - ROSE.

Totodată, pentru învățământul universitar, prin rectificare, se propune majorarea cheltuielilor cu suma de 500 milioane lei, asigurată prin majorarea veniturilor proprii cu suma de 250 milioane lei și reglementarea utilizării disponibilităților din anii anteriori în limita sumei de 250 milioane lei.

Menționăm că după rectificarea bugetară, bugetul Ministerului Educației Naționale continuă să beneficieze de fonduri mai mari cu 42,4% faţă de anul 2018.

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă
daniel.tomoni

Precizări ale Ministerului Educației Naționale (6.08.2019)

2 săptămâni 2 zile ago
06 Aug 2019

Ca urmare a discuțiilor din spațiul public cu privire la data de începere a noului an școlar, Ministerul Educației Naționale precizează că, la nivelul instituției, sunt analizate punctele de vedere exprimate în cadrul Comisiei de Dialog Social (CDS), întrunită luni, 5 august 2019.

În acest sens, subliniem faptul că proiectele dezbătute de membrii CDS nu sunt supuse votului, avizul partenerilor de dialog social fiind unul consultativ.

Reprezentanții MEN vor continua în zilele următoare consultările cu beneficiari, precum și părți implicate în sistemul de învățământ public, astfel încât structura noului an școlar să vizeze interesul superior al elevilor și să răspundă nevoilor acestora.

Etichete: comunicat de presăCategorie: Comunicate de presă
daniel.tomoni

Patru premii pentru lotul României la Olimpiada Internaţională de Geografie 2019

2 săptămâni 2 zile ago
06 Aug 2019

Lotul olimpic al României, prezent la a XVI-a ediţie a Olimpiadei Internaţionale de Geografie, a obţinut o remarcabilă serie de patru distincțiio medalie de aur, două medalii de argint și o medalie de bronz.

După medalia de aur adjudecată în 2018, în competiția găzduită de Canada, Andrei Sandu (clasa a XII-a/Colegiul Național din Iași) și-a adăugat în palmares, anul acesta, o performanță similară.

Elevii laureați cu argint sunt Bianca Elena Solomon (clasa a XII-a/Colegiul Național „Costache Negruzzi” din Iași), medaliată cu aur în 2018, şi Marian-Răzvan Popescu (clasa a XI-a/Colegiul Național „Sfântul Sava” din București).

Alexandru-Gabriel Chivu (clasa a XII-a/Colegiul Naţional „Nicolae Bălcescu” din Brăila) a fost medaliat cu bronz.

Lotul României a fost însoţit de profesorii coordonatori Mihaela Cornelia Fiscutean şi Dorin Fiscutean (Colegiul Naţional din Iaşi). Selecția a fost realizată pe baza rezultatelor înregistrate la Olimpiada Națională de Geografie din anul școlar 2018-2019. Pregătirea lotului s-a desfășurat la Iași.

Ediția din acest an a Olimpiadei Internaţionale de Geografie s-a desfășurat în Hong Kong/China, în perioada 30 iulie - 5 august, cu participarea a peste 190 de elevi din 48 de ţări.

BIROUL DE COMUNICARE

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă
daniel.tomoni

Peste 5.000 de candidaţi au obţinut definitivarea și dreptul de practică în învățământul preuniversitar în sesiunea 2019 (rezultate finale)

2 săptămâni 3 zile ago
05 Aug 2019

Procentul final de promovare la examenul naţional de definitivare în învăţământ (sesiunea 2019), după soluționarea contestațiiloreste 77,89% (în creștere cu 2,61%, comparativ cu rezultatele inițiale: 75,28%). Rata finală de reușită din 2018 a fost 79.59%.

Au depus contestaţii 1.079 de candidați. Dintre aceștia, 169 au obținut medii peste 8 în urma soluţionării acestora și, implicit, statutul de promovat. De asemenea, după reevaluarea lucrărilor contestate, 128 de candidați au primit nota 10 (126 în prima fază).

Astfel, din totalul de 6.485 de candidaţi cu note la proba scrisă, 5.051 de candidaţi au reușit să obțină, în final, medii mai mari sau egale cu 8 și au promovat examenul.

Reamintim că, după susținerea ultimei probe a examenului de definitivat din sesiunea 2019 - proba scrisă, dar înainte de înregistrarea/soluționarea contestațiilor, au fost declarați promovați 4.882 de candidaţi care au obținut medii între 8 şi 10. Pentru a fi declarat promovat, un candidat trebuie să obțină minimum media 8. Aceasta se calculează ca medie ponderată a notelor obținute la toate probele de examen.

Judeţul cu cea mai mare rată de promovare este Dâmbovița (87,06%), în timp ce rata de promovare cea mai scăzută s-a înregistrat în județul Călărași (57,14%). În Capitală, procentul este de 85,96%.

Afişarea rezultatelor finale a avut loc astăzi, 5 august 2019, atât la centrele de examen, cât şi pe site-ul dedicat - definitivat.edu.ro

Reamintim că au putut participa la proba scrisă candidații care au îndeplinit cumulativ următoarele condiţii: efectuarea unui stagiu de predare în specialitate de cel puţin un an, calificativul pentru anul şcolar în curs „Bine” sau „Foarte bine”, media aritmetică a notelor obținute la cele două inspecții la clasă și la evaluarea portofoliului profesional - minimum 8, dar note nu mai mici de 7 la fiecare din probele respective.

Cadrele didactice promovate dobândesc dreptul de practică în învăţământul preuniversitar, acesta fiind, de altfel, şi obiectivul acestui examen naţional. Prin dobândirea definitivării în învățământ, cadrul didactic depășește stadiul de debutant şi poate intra pe o rută de profesionalizare ascendentă, având dreptul de a deveni titular în sistemul de învățământ preuniversitar și de a participa ulterior la susținerea examenelor pentru obținerea gradelor didactice.

BIROUL DE COMUNICARE

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă
daniel.tomoni

O medalie de bronz pentru lotul României la Olimpiada Internațională de Lingvistică 2019

2 săptămâni 3 zile ago
05 Aug 2019

Lotul olimpic al României a obținut o medalie de bronz la a XVII-a ediție a Olimpiadei Internaţionale de Lingvistică, desfăşurată în Coreea de Sud (Yongin), în perioada 29 iulie - 2 august.

Reușita îi aparține lui Matei Costin Banu (Colegiul Național „Mihai Viteazul” din Ploiești), distins și în 2017 tot cu medalie de bronz, la Dublin.

Ceilalți trei componenți ai echipei sunt Ilinca-Dora Andone (Colegiul Național „Tudor Vianu” din București), Luiza-Natalia Ionescu (Colegiul Național „Mihai Viteazul” din București) Liceul Internațional de Informatică din București) și Eric-Alexandru Moroșan (Colegiul Național „Mihai Eminescu” din Botoșani).

Elevii români au fost coorodonați și însoțiți de Roxana Magdalena Preda (Dincă) şi Valentina Cojocaru, cadre didactice la Facultatea de Litere a Universităţii Bucureşti.

Palmaresul înregistrat de țara noastră la Olimpiada Internaţională de Lingvistică - de la prima participare (2005) până în prezent - este compus din unsprezece medalii (două de aur, trei de argint și șase de bronz), două premii pentru cele mai bune soluții propuse și patru mențiuni. În Hall of Fame-ul competiției, România este prezentă cu trei elevi dublu medaliați (Theodor Cucu, Dan Mircea Mirea și Matei Costin Banu) și o echipă.

Olimpiada Internaţională de Lingvistică este un concurs structurat pe două niveluri: o probă individuală cu durata a 6 ore şi o probă pe echipe (3 ore). Subiectele solicită operarea cu analogii, prin aplicarea elementelor de logică gramaticală şi logică matematică în procesul de înţelegere a unor texte în limbi necunoscute, pornind de la premisa că lingvistica ordonează gândirea şi reglează procesul de comunicare explicită prin construcţia de structuri care favorizează învăţarea cu uşurinţă a oricărei limbi.

La ediţia din acest an au fost prezenți 209 concurenţi (53 de echipe) din 36 de ţări din toată lumea.

BIROUL DE COMUNICARE

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă
daniel.tomoni

Verificări ale Corpului de Control al Ministrului Educației Naționale în unitățile de învățământ din toată țara

3 săptămâni ago
01 Aug 2019

Începând de astăzi, 1 august și până la sfârșitul lunii, Ministerul Educației Naționale derulează în unitățile de învățământ o inspecție tematică, dublată de o analiză de risc, privind evoluția situației școlare a elevilor din învățământul gimnazial, de la înscrierea în clasa a V-a, în anul școlar 2015-2016, până la susținerea Evaluării Naționale, din anul școlar 2018 - 2019.

Astfel, în următoarea perioadă, experţii din Corpul de control al ministrului Educației Naționale vor analiza situația școlară a elevilor promovați, corigenți, repetenți, cu situație școlară neîncheiată și transferați în cadrul metodologic, în anii școlari selectați, la nivelul unităţilor de învăţământ din toată țara.

Obiectivele acestei inspecții/analize de risc sunt identificarea grupurilor defavorizate de elevi aflați în risc de abandon școlar, prevenirea excluziunii școlare, precum și reducerea/remedierea erorilor din documentele școlare.

BIROUL DE COMUNICARE

Etichete: comunicat de presăCategorie: Comunicate de presă
daniel.tomoni

Trei premii pentru echipa României la Olimpiada de Informatică a Europei Centrale (CEOI) - ediția 2019

3 săptămâni 1 zi ago
31 Iul 2019

Lotul național de informatică a obţinut trei medalii (o medalie de aur şi două medalii de argint) la a XXVI-a ediţie a Olimpiadei de Informatică a Europei Centrale (CEOI), desfăşurată în perioada 23 - 29 iulie, la Bratislava (Slovacia).

Medalia de aur a fost cucerită de Theodor Pierre Moroianu (clasa a XII-a/Liceul Internațional de Informatică din București). Laura Ioana Georgescu (clasa a XII-a/Liceul Internaţional de Informatică din Bucureşti) și Bogdan Sitaru (clasa a XII-a/Colegiul Naţional „Dinicu Golescu" din Câmpulung Muscel, jud. Argeș) și-au trecut în palmares medalile de argint.

Din echipa României, coordonată de prof. Adrian Panaete (Colegiul Național „A. T. Laurian" din Botoșani) și Radu Alexandru Muntean (student, Deputy leader), a făcut parte și Alexandru Petrescu, elev în clasa a XII-a la Colegiul Naţional de Informatică „Tudor Vianu” din București. 

Ministrul Educației Naționale, Ecaterina Andronescu, a întâmpinat și felicitat delegația țării noastre pe Aeroportul Internațional „Henri Coandă”. 

La concursul din acest an au participat 55 de concurenți din 14 ţări.

Prima ediţie a Olimpiadei de Informatică a Europei Centrale s-a desfăşurat în România, în 1994, la Cluj-Napoca, la iniţiativa ţării noastre. 

BIROUL DE COMUNICARE

Etichete: comunicat de presăCategorie: Comunicate de presă
daniel.tomoni

75,28%: rata de promovare a examenului naţional de definitivare în învăţământ (sesiunea 2019) - rezultate înainte de contestaţii

3 săptămâni 1 zi ago
31 Iul 2019

Procentul de promovare (medii mai mari decât 8) înregistrat de candidaţii care au susţinut proba scrisă a examenului naţional de definitivare în învăţământul preuniversitar (sesiunea 2019) este de 75,28% (75,75% în 2018).

În această sesiune, 7.485 de candidați au avut dreptul de a susține proba scrisă din data de 24 iulie. Au fost prezenți în sălile de examen 6.977 de candidați (93,21%). Dintre aceștia, 482 de candidați s-au retras, iar 3 candidaţi au fost eliminaţi pentru fraudă sau tentativă de fraudă. Șapte lucrări au fost anulate în centrele de examen și de evaluare.

Din totalul de 6.485 de candidaţi ale căror lucrări au fost evaluate la proba scrisă, notele obținute de 3.323 de candidați s-au situat pe segmentul 8 - 9,99. 126 de candidaţi au fost notați cu 10. De asemenea, 2.724 candidați au primit note între 5 și 7,99, în timp ce 312 candidați au avut note sub 5.

Astfel, după susținerea ultimei probe a examenului de definitivat din sesiunea 2019 - proba scrisă, au fost declarați promovați 4.882 de candidaţi care au obținut medii între 8 şi 10. Pentru a fi declarat promovat, un candidat trebuie să obțină minimum media 8. Aceasta se calculează ca medie ponderată a notelor obținute la toate probele de examen.

Ponderea mediilor între 8 şi 10 atinge procente ridicate în sectorul 6 (87,4%), sectorul 4 (86,3%) și sectorul 1 (84,2%) din Capitală, respectiv în judeţul Dâmbovița (84,1%). În niciun județ nu s-a înregistrat o rată de promovare sub 50%.

Afişarea primelor rezultate a avut loc marți, 30 iulie, atât la centrele de examen, cât şi online, pe site-ul definitivat.edu.ro. Contestaţiile se depun la centrele de examen, conform calendarului aprobat, astăzi, 31 iulie (între orele 9:00 - 21:00), şi joi, 1 august (între orele 9:00 - 14:00). Rezultatele finale se afişează la centrele de examen şi pe definitivat.edu.ro în data de 5 august 2019.

Reamintim că au dobândit dreptul de a participa la proba scrisă candidații care au îndeplinit cumulativ următoarele condiţii: efectuarea unui stagiu de predare în specialitate de cel puţin un an, calificativul pentru anul şcolar în curs „Bine” sau „Foarte bine”, media aritmetică a notelor obținute la cele două inspecții la clasă și la evaluarea portofoliului profesional - minimum 8, dar note nu mai mici de 7 la fiecare din probele respective.

Persoanele care nu au promovat examenul se pot prezenta la o nouă sesiune după reluarea, de fiecare dată, anterior susţinerii examenului, a stagiului de practică de un an şcolar.

BIROUL DE COMUNICARE

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă
daniel.tomoni

O medalie de aur și trei medalii de argint: palmaresul echipei României la Olimpiada Internaţională de Chimie 2019

3 săptămâni 2 zile ago
30 Iul 2019

Rezultatele înregistrate de echipa României la a 51-a ediție a Olimpiadei Internaţionale de Chimie/IChO (21 - 30 iulie, Paris) însumează o medalie de aur și trei medalii de argint.

Medalia de aur a fost obținută de Mircea Raul Bodrogean, elev în clasa a X-a la Liceul Internațional de Informatică din București.

Olimpicii români premiați cu argint sunt Ioana Maria Popa (clasa a XII-a/Colegiul Național din Iași), Ana Florescu Ciobotaru (clasa a XI-a/Liceul Internațional de Informatică din Bucuresti) și Tudor Lile (clasa a X-a/Colegiul Național „Moise Nicoară” din Arad).

Lotul olimpic a fost coordonat și însoțit de acad. Marius Andruh (Universitatea din București), Mihaela Matache (Universitatea din București) și Daniela Bogdan (Colegiul Național „Sfântul Sava” din București).

La ediția din acest a competiției au fost prezenţi 309 concurenți din 84 de ţări.

BIROUL DE COMUNICARE

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă
daniel.tomoni

Rezultatele finale la proba scrisă din cadrul concursului național pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate din învățământul preuniversitar (sesiunea 2019)

3 săptămâni 2 zile ago
30 Iul 2019

Reevaluarea lucrărilor contestate la proba scrisă din cadrul concursului naţional pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate din învăţământul preuniversitar a generat o majorare cu 1,51% a ratei notelor peste 7 sau egale cu 7: de la 46,86% (rezultate inițiale) la 48,37% (rezultate finale). Ratele finale din ultimii doi ani s-au situat la 49,71% (2018), respectiv 47,63% (2017).

Pe tranşe de note, situaţia finală are următoarea configuraţie: 92 de candidaţi (număr nemodificat după contestații) au obţinut nota 109.368 de candidaţi au obţinut note între 7 şi 9,99, 6.708 candidaţi - note între 5 şi 6,99, iar 3.388 de candidaţi - note între 1 şi 4,99. 

Pentru absolvenții din promoţia curentă, procentul notelor peste 7 a crescut cu 1.36% după rezolvarea contestațiilor. Mai exact, 48,15% (46,79% - rata inițială) dintre candidaţi au obţinut note peste 7.

Pentru angajarea pe perioadă nedeterminată (titularizare), candidaţii trebuie să obțină minimum nota 7 (şapte) atât la proba scrisă, cât şi la proba practică/inspecţia specială la clasă în profilul postului. Pentru angajarea pe perioadă determinată (suplinire), candidaţii trebuie să obțină minimum nota 5 (cinci) atât la proba scrisă, cât şi la proba practică/inspecţia specială în profilul postului.

Repartizarea candidaţilor pe posturile didactice de predare vacante publicate pentru angajare pe perioadă nedeterminată se realizează în ședințe publice organizate de inspectoratele şcolare în data de 31 iulie.

Detalii suplimentare sunt disponibile pe site-ul titularizare.edu.ro, unde Ministerul Educaţiei a publicat astăzi, 30 iulie, la ora 11:00, rezultatele finale.

BIROUL DE COMUNICARE

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă
daniel.tomoni

Clarificări MEN (25 iulie 2019)

4 săptămâni ago
25 Iul 2019

Referitor la materialul apărut în presă, în data de 21 iulie 2019, pe tema datelor statistice comunicate public de Ministerul Educației Naționale în privința examenelor naționale din sesiunea iunie-iulie, se impun următoarele clarificări, menite să informeze corect opinia publică:

  • Numărul de 178.899 de elevi înscriși în clasa a VIII-a, prezentat public de ministrul Educației Naționale în cadrul conferinței de presă din data de 18 iulie 2019, este numărul elevilor înscriși în Sistemul Informatic Integrat al Învăţământului din România(SIIIR), la data de 28.06.2019, conform datelor înregistrate de unitățile de învățământ și certificate de inspectoratele școlare județene/al Municipiului București.

În situația privind rezultatele obținute la simularea Evaluării Naționale (prezentată în 22.03.2019), a fost raportat de către unitățile de învățământ un număr de 175.463 de copiii de clasa a VIII-a pentru simulare (cu situația școlară deschisă la data respectivă în SIIIR). 

Datele pe care le prezintă MEN sunt cele înscrise de directorii școlilor în SIIIR. MEN a solicitat ISJ-urilor să actualizeze datele din SIIIR. Astfel, la începutul lunii februarie a.c., a fost transmisă ISJ/ISMB o notă prin care a fost solicitată verificarea cu maximă atenție și responsabilitate a datelor înregistrate în aplicația informatică SIIIR privind elevii, date care trebuie să fie în concordanță cu înscrisurile din cataloage și registrele matricole.

  • Datele incluse în comunicatele referitoare la numărul elevilor înscriși/prezenți la examenele naționale au la bază raportările făcute, în timp real, de inspectoratele școlare județene. Acestea au statutul unor raportări de etapă (parțiale/nedefinitive). Datele finale, revizuite și validate, sunt cele comunicate după încheierea examenului.

Totodată, pot apărea diferențe minore de cifre, deoarece există posibilitatea ca operatorii să solicite corectarea unor date introduse, în primă fază, eronat. Ceea ce s-a și întâmplat în cazul de față, inclusiv după raportarea rezultatelor finale înregistrate la Evaluarea Națională (după contestații), când a fost debifat în aplicație, din greșeală, statusul unei eleve din județul Arad.

  • Numărul de 146.105 elevi prezenți la probele scrise de la Evaluarea Națională reprezintă numărul elevilor care au participat la probele scrise obligatorii ENVIII.

În cadrul conferinței de presă pe tema rezultatelor înregistrate la cele două examene naționale din data de 18 iulie, ministrul Ecaterina Andronescu a anunțat ca măsură pentru soluționarea neconcordanțelor datelor din Sistemul Informatic Integrat al Învăţământului din România (SIIIR), revizuirea modului de actualizare a situației școlare a elevilor.

Totodată, în urma inadvertențelor apărute în SIIIR, ministrul Educaţiei a anunțat, în cadrul aceleiași conferințe de presă, faptul că a dispus derularea, în perioada 1 august - 30 august 2019, a unei inspecţiiși analize de risc bazate pe situația școlară a elevilor din învățământul gimnazial, de la înscrierea în clasa a V-a în anul școlar 2015-2016 până la susținerea evaluării naționale în anul școlar 2018-2019. 

Obiectivele activităţii de inspecţie sunt prevenirea excluziunii școlare a elevilor din unitățile de învățământ unde rata de neparticipare la examenele naţionale depăşeşte media pe ţară și identificarea grupurilor defavorizate de elevi care sunt în risc de abandon școlar. 

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă
daniel.tomoni

Trei medalii pentru echipa României la Olimpiada Internaţională de Biologie 2019

4 săptămâni 2 zile ago
21 Iul 2019

Echipa României, prezentă la a XXX-a ediţie a Olimpiadei Internaţionale de Biologie (14-21 iulie, Szeged - Ungaria), a obţinut trei premii: o medalie de argint și două medalii de bronz.

Romeo - Sebastian Pintilie (Colegiul Național „Vasile Alecsandri” din Bacău) este laureatul cu argint. Medaliați cu bronz și în competiția de anul trecut, Silvia Alda (Colegiul Național „C.D. Loga” din Timișoara) și Magdy Mekdad (Colegiul Național „Mihai Viteazul” din București) au reeditat aceste rezultate.

Din echipa României a făcut parte și Răzvan Andrei Covache - Busuioc, elev la Colegiul Național „Alexandru Ioan Cuza” din Alexandria.

Lotul a fost însoțit de conf. dr. Alexandra Simon-Gruiță, director al Departamentului de Genetică - Facultatea de Biologie (Universitatea din București) și lector dr. Georgiana Duță-Cornescu (Departamentul de Genetică al Facultății de Biologie - Universitatea din București).

La ediția 2019 au fost prezenți peste 300 de elevi din 78 de țări.

Concursul a constat în patru probe practice (din domenii precum biochimie, bioinformatică, neurobiologie, anatomie, ecologie și genetică moleculară) și două probe teoretice. Olimpiada Internaţională de Biologie s-a desfășurat prima oară în iulie 1990 (Olomouc), România participând din 1997, cu performanțe notabile în fiecare an. 

BIROUL DE COMUNICARE

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă
daniel.tomoni

Peste 7.400 de candidaţi sunt aşteptaţi miercuri, 24 iulie, la proba scrisă a examenului naţional de definitivare în învăţământ (sesiunea 2019)

4 săptămâni 2 zile ago
23 Iul 2019

Proba scrisă din cadrul examenului naţional de definitivare în învăţământ, sesiunea 2019, se va desfăşura miercuri, 24 iulie, începând cu ora 10:00, în 42 centre de examen (câte unul în fiecare judeţ şi în Municipiul Bucureşti). În acest an, proba va fi susținută la 96 de discipline de examen.

Dintre cei 8.064 de candidaţi înscrişi la începutul anului şcolar, au fost admişi la proba scrisă de mâine 7.482 de candidaţi care au îndeplinit cumulativ următoarele condiţii:

  • efectuarea unui stagiu de predare în specialitate de cel puţin un an;
  • calificativul pentru anul şcolar în curs „Bine” sau „Foarte bine”;
  • media aritmetică a notelor obținute la cele două inspecții la clasă și la evaluarea portofoliului profesional - minimum 8, dar note nu mai mici de 7 la probele menționate anterior.

Conform Metodologiei-cadru de organizare şi desfăşurare a examenului naţional de definitivare în învăţământ, în vederea susţinerii probei scrise, candidaţii vor avea acces în sălile de examen cel mai devreme la ora 8:00 şi cel mai târziu la ora 8:45, în baza unui act de identitate/pașaport valabil. După primirea subiectelor, durata de redactare a lucrărilor este de 4 (patru) ore.

A fost înregistrat un număr mare de candidați înscriși pentru următoarele discipline/specializări:

  • limba română și literatură pentru copii/metodica activității instructiv-educative din învățământul preșcolar - învățământ preșcolar în limba română (2.079);
  • limba și literatura română și matematică/metodica predării acestora - învățământ primar în limba română (1.367);
  • educaţie fizică şi sport/specialitate și metodica predării acesteia (856);
  • limba și literatura engleză/specialitate și metodica predării acesteia (464);
  • limba și literatura română/specialitate și metodica predării acesteia (401).

Subiectele, precum şi baremele de evaluare sunt asigurate de Centrul Național de Evaluare şi Examinare şi vor fi afișate, după susţinerea probei scrise, pe site-ul subiecte.edu.ro (ora 16:00) și la avizierele centrelor de examen.

Lucrările scrise vor fi evaluate în 6 centre organizate la nivel național. Nota la proba scrisă are o pondere de 70% în calculul mediei finale, care trebuie să fie cel puțin 8 pentru promovarea examenului.

Primele rezultate vor fi afişate în data de 31 iulie în centrele de examen şi pe definitivat.edu.roContestaţiile se depun la centrele de examen, conform calendarului aprobat, în zilele de 31 iulie, după afişarea rezultatelor, şi 1 august, până la ora 14:00. Rezultatele finale se afişează în centrele de examen şi pe site-ul anterior menţionat în data de 5 august 2019.

Cadrele didactice promovate dobândesc dreptul de practică în învăţământul preuniversitar, acesta fiind, de altfel, şi obiectivul acestui examen naţional.

Prin dobândirea definitivării în învățământ, cadrul didactic depășește stadiul de debutant şi poate intra pe o rută de profesionalizare ascendentă, având dreptul de a deveni titular în sistemul de învățământ preuniversitar și de a participa ulterior la susținerea examenelor pentru obținerea gradelor didactice.

Informații suplimentare despre organizarea şi desfăşurarea examenului naţional de definitivare în învăţământ, precum şi programele specifice pentru examen sunt disponibile pe definitivat.edu.ro.

BIROUL DE COMUNICARE

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă
daniel.tomoni

Rezultatele înregistrate la proba scrisă din cadrul concursului pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate din învăţământul preuniversitar 2019 (înainte de contestaţii)

4 săptămâni 2 zile ago
23 Iul 2019

Astăzi, 23 iulie 2019, la ora 11:00, au fost publicate pe titularizare.edu.ro, rezultatele obținute de cadrele didactice care au susținut proba scrisă din cadrul concursului pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate din învăţământul preuniversitar 2019, înainte de depunerea contestaţiilor.

  • Rata notelor peste 7 obţinute de candidaţii care au participat la proba scrisă este de 46,86% (comparativ cu 47,40% în 2018, respectiv 45,73% în 2017).
  • 92 de candidaţi (0,47%) au obţinut nota 10, iar 9.072 de candidaţi (46,39%) au obţinut note între 7 şi 9,99.
  • La proba scrisă din cadrul concursului naţional pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate din învăţământul preuniversitar s-au prezentat 23.572 de candidaţi
  • În centrele de evaluare au fost notate 19.556 de lucrări, întrucât: 3.960 de candidaţi s-au retras din concurs din motive personale sau medicale, în conformitate cu prevederile metodologiei, 24 de candidaţi au fost eliminaţi şi lucrările a 32 candidaţi au fost anulate din motive legate de nerespectarea metodologiei.
  • Din promoţia curentă, 46,79% (46,83% în 2018, respectiv 43,07% în 2017) din candidaţi au obţinut note peste 7.
  • Cele mai ridicate procente de note între 7 și 10 - ambele promoții - s-au înregistrat în sectorul 6 al Capitalei (72,3%) și în județul Prahova (58,5%).

Contestaţiile se depun la sediile inspectoratelor şcolare judeţene astăzi, 23 iulie, după afişarea rezultatelor, până la ora 21:00, și miercuri, 24 iulie, până la ora 15:00. Rezultatele finale se afişează la sediile inspectoratelor şcolare judeţene şi pe site-ul menţionat anterior în data de 30 iulie.

Pentru angajarea pe perioadă nedeterminată (titularizare), candidaţii trebuie să obțină minimum nota 7 (şapte) atât la proba scrisă, cât şi la proba practică/inspecţia specială la clasă în profilul postului.

Repartizarea candidaţilor pe posturile didactice de predare vacante publicate pentru angajare pe perioadă nedeterminată se realizează în ședințe publice organizate de inspectoratele şcolare în data de 31 iulie.

Detalii suplimentare sunt disponibile pe titularizare.edu.ro.

BIROUL DE COMUNICARE

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă
daniel.tomoni

Bilanț remarcabil la a 60-a ediţie a Olimpiadei Internaţionale de Matematică: o medalie de aur, două medalii de argint și trei medalii de bronz

1 lună ago
22 Iul 2019

Lotul olimpic de matematică a obţinut șase premii (o medalie de aur, două medalii de argint și trei medalii de bronz) la a 60-a ediţie a Olimpiadei Internaţionale de Matematică (OIM), desfăşurată în perioada 10 - 22 iulie, la Bath (Marea Britanie).

Medalia de aur a fost cucerită de Edis Memiș (Liceul Internațional de Informatică din Constanța), rezultat care îi asigură clasarea între cei mai buni 15 elevi-matematicieni din lume.

Medaliile de argint au fost obținute de Sergiu-Ionuț Novac (Liceul Teoretic „Coriolan Brediceanu” din Lugoj) și Sebastian-Mihai Șimon (Liceul Internațional de Informatică din București).

Tudor-Darius Cardaș (Colegiul Național „A.T. Laurian” din Botoșani), Andrei-Theodore Mărginean și Nguyen Tran-Bach (ambii de la Liceul Internațional de Informatică București) au fost recompensați cu medalii de bronz

 

Delegația României a fost condusă de conf. univ. dr. Cătălin-Liviu Gherghe (Facultatea de Matematică și Informatică a Universității din București - leader) și însoțită de conf. univ. dr. Mihai Chiș (Facultatea de Matematică și Informatică a Universității de Vest din Timișoara - deputy leader), prof. univ. dr. Radu Gologan (președintele Societății de Științe Matematice din România - observator și membru al Consiliului de Conducere OIM) și Lucian Țurea (Facultatea de Matematică și Informatică a Universității din București - observator).

Acest palmares excelent a fost reușit în condițiile în care echipa României din acest an este una din cele mai „tinere” din istoria participării țării noastre, patru dintre olimpici fiind la prima prezență într-un concurs internațional de seniori de un asemenea nivel.

 

Olimpiada Internaţională de Matematică este cea mai prestigioasă competiție dintre olimpiadele internaţionale consacrate ştiinţelor. A fost lansată în 1959 la iniţiativa Societăţii de Ştiinţe Matematice din România, fiind organizată la Brașov, într-o formulă ce a inclus șapte state. În total, România a găzduit Olimpiada Internaţională de Matematică de șase ori, ultima oară anul trecut, la Cluj-Napoca.

BIROUL DE COMUNICARE

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă
daniel.tomoni
Checked
35 de minute 54 secunde ago
Abonează-te la Feed-ul Ministerul Educatiei Nationale