Agregator

Lansarea Concursului național de desen „Supereroii lui Picurici” (7 octombrie)

1 săptămână 4 zile ago
07 Oct 2019

Ministerul Apelor şi Pădurilor, în parteneriat cu Ministerul Educației Naționale, lansează luni, 7 octombrie 2019, Concursul național de desen „Supereroii lui Picurici”. Competiția este deschisă tuturor elevilor din învățământul primar și gimnazial. Vor fi premiate cele mai bune 10 desene realizate de copii, pe temele propuse de organizatori, cât și cele mai active 10 școli gimnaziale în efortul de educare a celor mici în direcţia protejării apelor. 

Concursul național de desen se derulează în intervalul 7 octombrie 2019 - 31 mai 2020 și include etape succesive de selecție a participanților, pe două categorii de vârstă:

  • 6-9 ani: elevii claselor pregătitoare și ai claselor I-III
  • 10-13 ani: elevii claselor IV-VI.

Prima etapă se adresează școlilor gimnaziale, înscrierea acestora fiind deschisă în intervalul 7 octombrie - 8 noiembrie 2019, în limita a maximum 200 de școli, după principiul primului înscris.

Derularea concursului include mai multe faze de selecție a celor mai talentați copii, publicul fiind invitat de fiecare dată să voteze lucrările preferate, afișate în Galeria disponibilă pe apanoastra.ro/concurs-Supereroii-lui-Picurici.

Fiecare din școlile înscrise în concurs va desemna câte trei participanți pentru fiecare categorie de concurs. Faza locală va reuni 1.200 de lucrări realizate de tot atâția elevi selecționați de profesorii coordonatori. Dintre aceștia, pentru participarea în faza finală, vor fi aleși 40 de copii la nivel național, câte 20 pentru fiecare categorie de vârstă. Aceștia se vor întrece în creativitate, dar și claritate în exprimarea artistică a unei teme relevante pentru protecția apelor, în cadrul probei finale a concursului programată pentru 30 mai 2020, la București.

Cei 10 elevi câștigători (câte cinci pentru fiecare categorie), cât și cele 10 cele mai active școli, vor fi premiate în cadrul festivității programate în data de 31 mai 2020. Premiile acordate elevilor constau în laptopuri, tablete, biciclete, participarea în tabere de vară din România, materiale pentru camping. Fiecare din cele 10 cele mai active școli va fi premiată cu un set de echipamente educative IT, constând în laptop, imprimantă, videoproiector și ecran de proiecție.

Detalii privind derularea competiției și regulamentul concursului sunt disponibile aici.

Inițiativa face parte din campania națională de conștientizare „APA NOASTRĂ”, lansată la începutul anului 2019 de Ministerul Apelor și Pădurilor, în cadrul proiectului „Controlul Integrat al Poluării cu Nutrienți/CIPN”. Componenta educațională reprezintă o preocupare importantă a campaniei, aceasta incluzând diverse activități atractive dedicate copiilor, care se vor derula până la finalul anului 2021.

***

Proiectul „Controlul Integrat al Poluării cu Nutrienți” este parte a demersurilor Guvernului României de asigurare a implementării Directivei Nitrați, prin care se urmărește reducerea poluării cu nutrienți din surse agricole. Managementul gunoiului de grajd la nivel de comună este o preocupare principală a Proiectului, având în vedere că, la ora actuală, în România sunt peste 3 milioane de ferme mici, de subzistență, care nu au capacitatea de a implementa individual măsurile necesare prevenirii poluării solului și a apei freatice. Proiectul CIPN este în a doua fază, cea de finanțare adițională. Proiectul inițial a demarat în 2008 și s-a încheiat în 2017 și a finanțat un număr de 86 de platforme de management de gunoi de grajd. Finanțarea adițională a proiectului a fost alocată pentru cinci ani, până în martie 2022. În această fază a proiectului vor fi finanțate peste 90 de comunități locale.

Persoană de contact: Ion Mețiu, Coordonator instituțional UMP CIPN, e-mail ion.metiu@map.gov.ro

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă
daniel.tomoni

4 - 10 octombrie: etapa finală a Concursului Național de proiecte „Săptămâna Mondială a Spațiului - Beneficiile spațiului cosmic pentru omenire”

2 săptămâni ago
04 Oct 2019

Etapa finală a Concursului Național de proiecte Săptămâna Mondială a Spațiului - Beneficiile spațiului cosmic pentru omenire, organizat în baza protocolului de colaborare încheiat de Ministerul Educației Naționale (MEN) și Agenția Spațială Română (ROSA), coordonatorul național al activităților spațiale din România, este programată în perioada 4 - 10 octombrie.

Concursul face parte din calendarul competițiilor școlare ale MEN, se adresează elevilor din învățământul preuniversitar și se desfășoară în contextul sărbătoririi „Săptămânii Mondiale a Spațiului/World SpaceWeek/WSW” (4 - 10 octombrie, anual).

În acest interval are loc, în cadrul unităților de învățământ preuniversitar din care provin echipele înscrise, susținerea/prezentarea celor peste 150 de proiecte înregistrate de formații din 29 de județe și din Municipiul București. De asemenea, se organizează dezbateri pe tema de reflecție a concursurlui recomandată de Asociația Săptămânii Mondiale a Spațiului (WSWA), coordonatorul internațional al evenimentului. Tema din acest an este „Luna: poartă către stele”.

Obiectivul competiției îl reprezintă utilizarea conceptului de „spațiu cosmic” într-un context creative care să stimuleze atât motivația elevilor pentru studiul disciplinelor STEM (știință, tehnologie, inginerie și matematică), cât şi dezvoltarea competenţelor lingvistice, utilizând metoda CLIL (Content and Language Integrated Learning).

Echipele sunt formate din 3-5 elevi, coordonate de un cadru didactic. Este încurajată participarea echipelor mixte, alcătuite din elevi de vârste diferite, pentru a se realiza un transfer de cunoștințe între componenții acestora. În egală măsură, este încurajată participarea elevelor, ca viitori oameni de ştiinţă.

Concursul este coordonat la nivel național de Inspectoratul Școlar al Municipiului București/ISMB și de unitățile școlare desemnate în acest sens: Şcoala Gimnazială nr. 168 din București (nivelurile primar și gimnazial) și Colegiul Tehnologic „Grigore Cerchez” din București (nivelul liceal). Rezultatele vor fi publicate pe site-urile acestor unități de învățământ.

Alte informații

„Săptămâna Mondială a Spațiului” a fost proclamată oficial în anul 1999 de către Adunarea Generală a Organizației Națiunilor Unite pentru a aniversa două evenimente importante:

  • 4 octombrie 1957: lansarea primului satelit realizat de om, Sputnik 1, deschizând astfel calea spre explorarea spaţiului
  • 10 octombrie 1967: semnarea Tratatului privind principiile care guvernează activităţile statelor în domeniul explorării şi utilizării pașnice a spațiului cosmic, inclusiv a Lunii și a celorlalte corpuri cerești.

BIROUL DE COMUNICARE

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă
daniel.tomoni

Mesajul Secretarului de Stat Ionel Florian Lixandru cu prilejul ZILEI MONDIALE A EDUCAȚIEI - 5 Octombrie 2019

2 săptămâni ago
04 Oct 2019

«Din anul 1994, în fiecare an, la 5 octombrie, sărbătorim Ziua Mondială a Educației, prilej pentru a ne arăta încă o dată recunoștința față de toți cei ce trudesc cu pasiune și implicare în formarea, îndrumarea și modelarea generațiilor de tineri, făuritorilor de caractere și idealuri, a celor ce transformă zi de zi actul educației, dintr-unul pragmatic, într-unul sacru, creator.

Nu putem rezuma în cateva fraze rolul pe care îl ocupă educatorii în societatea de astăzi, dar cu siguranță, recunoștința și considerațiile noastre sunt pe măsura profesionalismului, efortului și dăruirii de care dau dovadă în transmiterea valorilor morale, civice autentice și a luminii cunoașterii, în orientarea tinerilor pe drumul vieții. Constatăm cu bucurie, an de an, că aceaste eforturi au sens, că se multiplică și dau roade care, în final, reușesc să schimbe lumea!

În anul 2019, UNESCO celebrează această zi lansând o provocare cu tema „Tineri Profesori: Viitorul profesiei“, temă ce promovează meseria de dascăl și actul predării ca profesie de primă alegere pentru tineri. În acest sens, păstrarea și atragerea celor mai strălucite caractere, a celor mai tinere talente în educație trebuie să fie preocuparea centrală a societății, pentru că numai în acest mod, evoluția acesteia e permanentă, rolul profesorului fiind primordial în modificarea viziunii și mentalității unui popor, a unei națiuni. Este esențial ca toți partenerii din procesul educațional să reflecteze asupra modalităților de abordare a tuturor provocărilor cu care se confruntă îndeletnicirea de profesor și să împărtășească din experiența și înțelepciunea lor.

De asemenea, este necesară o aplecare continuă și atentă asupra statutului cadrelor didactice, asupra standardelor și a competențelor profesionale care trebuie corelate cu tendințele din educație la scară globală.

Date fiind complexitatea responsabilităților profesorilor și gama de cunoștințe, aptitudini, virtuți și valori etico-morale necesare în actul pedagogic, trebuie să avem în vedere trecerea la un nivel superior al calificării, dar să nu omitem că procesul didactic este implicit un act de predare cu implicare profund sufletească.

A preda eficient nu înseamnă a apela doar la planuri, metode sau stiluri! A preda înseamnă în primul rând a iubi! Cu alte cuvinte, înseamnă a preda cu bucurie, în deplină libertate, înseamnă acces la instruire de înaltă calitate și oportunități continue de dezvoltare profesională, în special pentru cei ce vor prelua ștafeta de la artizanii acestei meserii. Înseamnă, de asemenea, libertatea de a susține dezvoltarea programelor naționale și autonomia profesională pentru a alege cele mai adecvate metode și abordări care să permită o educație mai eficientă, incluzivă și echitabilă pentru toți!

Însuși John Dewey afirma: „Educația nu este pregătirea pentru viață. Este viața însăși!”. Este viața în care se întoarce confirmarea măiestriei pedagogice, a dărurii totale și dezinteresate, a reușitei în actul educațional. Martore în acest sens sunt realizările și împlinirea visurilor generațiilor de tineri.

Tuturor celor implicați în creșterea și educarea tinerei generatii, cât și tinerilor deveniți dascăli, le urez un sincer LA MULȚI ANI, cât mai multe satisfacţii în plan profesional, multă sănătate și putere pentru a transmite mai departe lumina cunoașterii, iubirea de adevăr și frumos,  provocare asumată cu multă responsabilitate și perseverență!»

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă
daniel.tomoni

Nouă premii pentru echipa României la Olimpiada Internațională de Limba Franceză (ediția 2019)

2 săptămâni 3 zile ago
01 Oct 2019

Palmaresul elevilor români la a V-a ediție a Olimpiadei Internaționale de Limba Franceză (Chișinău, 27 - 30 septembrie) este compus din nouă premiitrei premii Itrei premii II și trei premii III.

La proba scrisă individuală (nivel B1), Mădălina Sorina Ștefan (Colegiul Național „Frații Buzești” din Craiova) a fost distinsă cu premiul I. La aceeași categorie, Ioana Tuțu (Colegiul Național Pedagogic „Carol I” din Câmpulung Muscel, jud. Argeș) a obținut premiul al II-lea.  

În cadrul aceluiași nivel de competență (B1), dar la proba orală pe echipe, s-au înregistrat următoarele rezultate: Ioana Tuțu (premiul I)Nicole Robilliard (Liceul Teoretic Gătaia, jud. Timiș) - premiul al II-lea și Mădălina Sorina Ștefan - premiul al III-lea.

La proba scrisă individuală corespunzătoare nivelului B2, Horia Iorgulescu (Colegiul Național „Ion C. Brătianu” din Pitești) și-a adjudecat premiul al III-lea. În același timp, la proba orală pe echipe (B2), componenții lotului României au obținut un premiu I prin Horia Iorgulescuun premiu II – Teodora Lovin (Colegiul Dobrogean „Spiru Haret” din Tulcea) și un premiu III – Andreea Gînga (Colegiul Național „Petru Rareș” din Suceava).

Toți membrii echipei sunt laureați ai Olimpiadei Naționale de Limba Franceză 2019 (clasele a X-a - a XI-a). Din delegația țării noastre au făcut parte și profesorii Tatiana Florea (Colegiul Național „Ion C. Brătianu” din Pitești – coordonator/însoțitor) și Constantin Tiron (Colegiul Național „Alexandru cel Bun” din Gura Humorului/inspector la ISJ Suceava - evaluator).

Formula de desfășurare a concursului conține două probe obligatorii: o probă scrisă individuală (eseu structurat pe o temă dată de maximum 230-250 cuvinte - nivelul B1 și maximum 250-270 de cuvinte - nivelul B2), respectiv o probă orală pe echipe (cerințe: documentare/pregătirea unei dezbateri televizate - nivel B1 și nivel B2).

Olimpiada Internațională de Limba Franceză din acest an a reunit elevi cu performanțe în acest domeniu din 6 țări membre ale Organizației Internaționale a Francofoniei/OIF (Albania, Armenia, Bulgaria, Macedonia de Nord, Republica Moldova și România). Competiția este înscrisă în programul activităților Biroului Regional al Francofoniei pentru Europa Centrală și Orientală (BRECO) al Organizației Internaționale a Francofoniei.

BIROUL DE COMUNICARE

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă
daniel.tomoni

Descentralizare universitară: cluburile sportive studenţeşti trec în subordinea instituțiilor de învățământ superior

1 lună ago
17 Sep 2019

Cluburile sportive studenţeşti cu personalitate juridică, înfiinţate, potrivit legii, prin ordin al ministrului Educaţiei Naţionale, vor funcţiona, începând din acest an universitar, în subordinea instituţiilor de învăţământ superior de stat.

Decizia vizează descentralizarea activității celor 30 de cluburi sportive studențești existente la ora actuală și a fost aprobată în ședința Executivului de astăzi, 17 septembrie, prin modificarea și completarea Hotărârii Guvernului nr. 26/2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei Naţionale.

Precizăm că această reglementare are ca temei Legea nr. 104/2019 pentru modificarea şi completarea articolului 223 din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, care oferă universităților posibilitatea de a prelua cluburile sportive universitare. Anterior acestei modificări, cluburile sportive studențești funcționau în subordinea MEN.

Hotărârea stabilește și forma de conducere a acestor cluburi. Astfel, directorul, care va avea și calitatea de ordonator terțiar de credite, va fi numit de rector, în urma promovării concursului organizat de instituţiile de învăţământ superior de stat, în maximum 3 luni de la data intrării în vigoare a actului normativ adoptat astăzi.

Informații suplimentare

Numirea şi eliberarea din funcţie a directorului se fac prin decizie a rectorului instituţiei de învăţământ superior de stat, în condițiile legii. Directorul clubului încheie cu rectorul instituţiei de învăţământ superior de stat un contract de management pentru o perioadă de patru ani. Până la data organizării primului concurs public, conducerea executivă a clubului sportiv universitar este asigurată de directorul în funcție la data preluării. Bugetul anual al cluburilor sportive universitare din subordinea instituțiilor de învățământ superior de stat va fi aprobat de rector.

BIROUL DE COMUNICARE

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă
daniel.tomoni

Facilități suplimentare pentru studenți pe segmentul de mobilitate academică

1 lună ago
17 Sep 2019

Studenţii şi studenţii doctoranzi beneficiază, începând din noul an universitar, de dreptul de a li se recunoaşte, pe lângă creditele transferabile dobândite (în condiţiile legii) la alte instituţii de învăţământ superior acreditate/autorizate provizoriu din ţară sau din străinătate, și creditele transferabile obținute la alte programe de studii din cadrul aceleiaşi instituţii de învăţământ superior.

Flexibilizarea mobilității academice a studenţilor, reglementată prin noua metodologie și aprobată prin ordin de ministrul interimar al Educației Naționale, Valer-Daniel Breaz, este un răspuns la solicitările mediului academic.

Tipologic, mobilitatea poate fi (pentru toate formele de învăţământ) internă sau internaţională, respectiv definitivă sau temporară,

Mobilitatea academică se poate efectua ca urmare a demersului studentului/studentului doctorand, în baza existenței unor acorduri interinstituţionale, cu acceptul instituţiilor de învăţământ superior acreditate/autorizate provizoriu, după caz, de provenienţă, respectiv primitoare.

Față de metodologia anterioară, prin noul act normativ se reglementează posibilitatea ca  studenții să poată beneficia de mobilitate academică definitivă şi în cadrul aceleiaşi instituţii de învăţământ superior.

Pentru studiile universitare de licenţă şi studiile universitare de master, mobilitatea academică definitivă se poate realiza numai la început de semestru, după primul semestru şi până la sfârşitul penultimului semestru, între programe de studii cu acelaşi număr total de credite de studiu transferabile obligatorii, din aceeaşi ramură de ştiinţă.

În cazul mobilităţii academice definitive, diploma se emite absolventului de către instituţia de învăţământ superior care organizează examenul de finalizare a studiilor.

Studentul/studentul doctorand poate beneficia și de mobilitate academică temporară între două instituţii de învăţământ superior acreditate/autorizate provizoriu, după caz, după finalizarea primului an de studii. De asemenea, studentul poate beneficia de mobilitate academică temporară pe cont propriu, în afara acordurilor interinstituționale de mobilitate academică, la solicitarea acestuia, ca urmare a identificării unei posibile universități primitoare

Recunoaşterea creditelor transferabile în cazul mobilităţilor academice internaţionale se realizează de către instituţiile de învăţământ superior pentru persoana care dovedeşte parcurgerea stagiului de mobilitate cu documente emise de către instituţia de învăţământ superior pe care a frecventat-o.

Acordurile interinstituţionale stabilesc condiţiile de desfăşurare a mobilităţilor între instituţiile de învăţământ superior acreditate/autorizate provizoriu: tipul mobilităţii, durata mobilităţii, numărul de mobilităţi, domeniul, programul de studiu, finanţarea mobilităţii temporare, limba de studiu, condiţii de cazare etc.

Compatibilitatea curriculei în vederea recunoaşterii creditelor de studii transferabile se stabileşte anterior perioadei de mobilitate, iar recunoaşterea creditelor de studii transferabile se realizează după finalizarea mobilităţii, în conformitate cu acordul interinstituţional şi regulamentele instituţiilor de învăţământ superior implicate, după caz.

Instituţiile de învăţământ superior acreditate/autorizate provizoriu au obligaţia de a actualiza regulamentele privind activitatea profesională a studenţilor, cu prevederile din noul act normativ.

BIROUL DE COMUNICARE

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă
daniel.tomoni

Pași decisivi spre atingerea obiectivelor E - Educație: 2023, prin semnarea contractelor de finanțare pentru două proiecte de digitalizare a învățământului românesc

1 lună 1 săptămână ago
10 Sep 2019

Ministrul Fondurilor Europene, Roxana Mînzatu, ministrul interimar al Educației Naționale, Valer-Daniel Breaz, ministrul Comunicațiilor și Societății Informaționale, Alexandru Petrescu și directorul general al Agenţiei de Administrare a Reţelei Naţionale de Informatică pentru Educaţie şi Cercetare, Gheorghe Dinu, au semnat astăzi, 10 septembrie, contractele de finanțare pentru proiectele „Sistem informatic de management al şcolarităţii -  SIMS” și „Platformă digitală cu resurse educaţionale deschise - Biblioteca școlară virtuală”.

În acest context, ministrul Valer-Daniel Breaz a afirmat: „Faptul că astăzi s-au semnat contractele de finanțare pentru aceste două proiecte demonstrează că actualul Guvern atrage fonduri europene. Valoarea contractelor este de aproximativ 100 de milioane de euro - bani europeni. Pe lângă atragerea de fonduri europene, evenimentul de astăzi arată și preocuparea acestui Guvern pentru educație.”

La ceremonia desfășurată la sediul Guvernului României, Ministerul Educației Naționale a fost reprezentat și de secretarul de stat responsabil pentru proiectele finanțate din fonduri europene nerambursabile, Petru Andea.

Sistemul Informatic de Management al Școlarității - SIMS, proiect a cărui valoare este de 225 milioane de lei, dintre care circa 191 milioane lei - fonduri nerambursabile, vizează realizarea în mediul online a managementului scolarității pe baza fluxurilor definite în cadrul proiectului eGOV (înscrierea online la liceu, implementarea Catalogului electronic la nivel național etc.), precum și evaluarea online a lucrărilor scrise la examenele naționale.

Platforma Națională de Educație (valoare: 250 milioane lei, dintre care aproximativ 210 milioane lei sunt fonduri nerambursabile) presupune dezvoltarea Bibliotecii naționale virtuale și a Platformei de resurse educaționale deschise ­RED.

Cele două proiecte formează o platformă de resurse și de gestionare a sistemului de învățământ, de predare, învățare și evaluare, realizată în cadrul Wi-Fi Campus: Platforma națională de internet wireless în 4.500 de școli din România (valoare: aprox. 165 milioane de lei, fără TVA).

Implementarea celor două proiecte va permite (între altele):

  • gestionarea în mediul online a notelor și absențelor, cu eliminarea suportului fizic al acestora și posibilitatea de consultare online de către părinți etc. (SIMS)
  • integrarea cu sisteme de tip Catalog Electronic (SIMS)
  • platformă de comunicare și schimb de documente între utilizatorii sistemului> profesori, elevi, părinți (SIMS)
  • sistem de analiză avansată a datelor pentru realizarea de studii avansate pe baza informațiilor colectate din sistemul de învățământ și alte surse externe (SIMS)
  • platformă pe care profesorii pot lansa propriile lor lecții personalizate în raport cu elevii din clasele la care predau (PNE)
  • platformă de comunicare și schimb de documente între utilizatorii sistemului: profesori, elevi, părinți (PNE)
  • platformă cu lecții digitalizate pentru creșterea atractivității predării (PNE)

Derularea acestor proiecte și realizarea obiectivelor propuse fac parte din Strategia Guvernului României de digitalizare a învățământului românesc, fiind în concordanță cu Programul de guvernare 2018-2020, capitolul E - Educație: 2023: „Ne propunem realizarea unor instrumente care deschid noi posibilităţi în sala de clasă și permit adaptarea procesului de învăţământ la nevoile fiecărui elev, oferind astfel competenţele digitale necesare pentru a activa în mod eficient și semnificativ într-o economie bazată pe cunoaştere”.

BIROUL DE COMUNICARE

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă
daniel.tomoni

Hotărâre privind aprobarea cuantumului minim al burselor de performanță, de merit, de studiu și de ajutor social pentru elevii din învățământul preuniversitar de stat, cu frecvență, care se acordă elevilor în anul școlar 2019-2020

1 lună 1 săptămână ago
09 Sep 2019

În ședința de astăzi, 9 septembrie 2019, Executivul a decis ca în anul școlar 2019-2020, cuantumul minim al burselor de performanță, de merit, de studiu și de ajutor social, de care pot beneficia elevii din învățământul preuniversitar de stat cu frecvență, să fie cel stabilit de autoritățile administrației publice locale, aflat în plată în anul școlar 2018-2019.

Etapa fundamentării proiectului de buget pentru anul 2019 a fost deja finalizată anterior apariției noilor prevederi legale, stabilite de Legea nr. 38/2019. Prin urmare, pentru a diminua riscurile ca o parte dintre elevi să nu poată beneficia de burse în anul școlar 2019-2020, cuantumul minim al burselor de performanță, de merit, de studiu și de ajutor social, de care pot beneficia elevii din învățământul preuniversitar de stat cu frecvență, este cel stabilit de autoritățile administrației publice locale, aflat în plată în anul școlar 2018-2019.

De asemenea, autoritățile deliberative ale administrației publice locale pot stabili un cuantum mai mare al burselor, în funcție de posibilitățile financiare existente la nivel local.

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă
daniel.tomoni

Asigurarea transportului elevilor - o prioritate pentru Guvernului României

1 lună 1 săptămână ago
09 Sep 2019

Guvernul României întreprinde toate demersurile necesare pentru a garanta accesul elevilor la o educație de calitate, asigurând subvenționarea transportului copiilor spre și dinspre unitățile de învățământ, prin decontarea abonamentelor emise elevilor.

În acest sens, în ședința de Guvern de astăzi, 9 septembrie 2019, Executivul a aprobat actul normativ pentru continuarea procesului de decontare a navetei elevilor pentru perioada 2019-2023.

Hotărârea pentru modificarea art. 4 din H.G. nr. 863/2016 pentru aprobarea Metodologiei de calcul şi stabilirea tarifului maxim per kilometru aferent abonamentului de transport prevăzut la alin. (3) al art. 84 din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011 aprobă lista tarifelor maxime ce pot fi percepute de transportatori în contul abonamentelor de transport lunar.  

Aceste tarife maxime se actualizează, la începutul fiecărui an școlar, cu rata medie anuală a inflației comunicată de Institutul Național de Statistică.

În prezent, potrivit art. 4 din Hotărârea Guvernului nr. 863/2016 pentru aprobarea Metodologiei de calcul şi stabilirea tarifului maxim per kilometru aferent abonamentului de transport prevăzut la alin. (3) al art. 84 din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011 cu modificările ulterioare, tariful prevăzut în anexa nr. 2 este valabil până la data de 1 septembrie 2019.

Pe lângă efectele pozitive, la nivel de individ, această măsură va contribui la reducerea abandonului școlar și a excluziunii sociale.

 

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă
daniel.tomoni

Precizările Ministerului Educației Naționale privind modalitatea de evaluare a lucrărilor candidaților la examenul național de Bacalaureat

1 lună 1 săptămână ago
09 Sep 2019

Referitor la informațiile eronate vehiculate în spațiul public cu privire la modalitatea de evaluare a lucrărilor și a soluționării contestațiilor în cadrul examenului național de Bacalaureat 2020, Ministerul Educației Naționale face următoarele precizări, menite să informeze corect opinia publică:

  • Modalitatea de evaluare a lucrărilor scrise şi de soluţionare a contestaţiilor în sesiunile examenului național de Bacalaureat din anul 2020 va fi aceeași ca în sesiunile anterioare. 
  • Acest fapt este statuat de ordinul de ministru nr. 4.950/2019 privind organizarea şi desfăşurarea examenului național de Bacalaureat, în care se menţionează că modalitatea de evaluare a lucrărilor scrise şi de soluţionare a contestaţiilor se realizează şi în sesiunile anului 2020 la fel ca în sesiunile anterioare ale examenului de Bacalaureat. Așadar, evaluarea încrucișată între județe a lucrărilor scrise nu este exclusă. 
  • În același timp, prin emiterea ordinului nr. 4.950/2019, Ministerul Educației Naționale a reglementat situațiile excepționale apărute în sesiunile anterioare ale acestui examen.

Astfel:

  • Pentru anumite discipline care se predau numai în anumite județe (cazul limbilor materne turcă și croată, predate doar în județul Constanța, respectiv Caraș-Severin), chiar dacă lucrările scrise au fost transmise spre evaluare în alte județe, a fost necesar ca în comisiile de evaluare să fie nominalizați profesori evaluatori din aceleași județe din care proveneau lucrările scrise. În concluzie, excepția de la regulă are incidență strict limitată la aceste situații. 
  • În fiecare județ, numărul de cadre didactice care se formează prin cursuri în domeniul evaluării pentru examenul național de Bacalaureat se raportează la numărul elevilor care finalizează anual cursurile liceale. Întrucât nu se poate face întotdeauna repartizarea strict echilibrată a lucrărilor scrise, ca urmare a evaluării încrucișate între județe a lucrărilor scrise, pot apărea situații în care, în județe cu număr mic de elevi, să fie transmise spre evaluare lucrări scrise din județe cu număr mare de elevi. 
  • În aceste condiții, dar luând în calcul și faptul că legislația în vigoare nu prevede obligativitatea cadrelor didactice de a participa la evaluarea lucrărilor scrise în cadrul examenelor naționale (Bacalaureat, Titularizare, Definitivat etc.) și nici la cursuri de formare, se impune, pentru cazurile anterior menționate, ca în comisiile de evaluare să fie nominalizați și profesori evaluatori care nu au finalizat cursuri de formare în domeniul evaluării.

Ministerul Educației Naționale respinge categoric dezinformările și interpretările politicianiste date unor măsuri punctuale, subliniind încă o dată că modalitatea de evaluare încrucișată nu a fost anulată. 

BIROUL DE COMUNICARE

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă
daniel.tomoni

Mesajul ministrului interimar al Educației Naționale, Valer-Daniel Breaz, cu prilejul începerii noului an școlar

1 lună 1 săptămână ago
09 Sep 2019

Dragi elevi, stimați părinți, dragi profesori,

Începem un nou an școlar, cu aspirația de a-i adăuga plusvaloarea necesară pentru ca educația să fie un domeniu din ce în ce mai performant, în consens cu politicile educaționale europene.

Nicolae Iorga susținea că școala cea mai bună e aceea în care înveți înainte de toate a învăța, validând astfel opțiunea unei educații deschise, care să asigure tinerilor competențe de învățare pe tot parcursul vieții, adaptabilitate și deschidere pentru a înțelege și a valorifica noua paradigmă educațională a mileniului în care trăim.

Doresc o instituție școlară care să devină un reper cultural și comportamental, modelând mentalitatea întregii comunități și având ca argument opinia lui Comenius, care considera că „omul nu poate deveni om decât dacă este educat. Politicile educaționale vor consolida consensul tuturor actorilor implicați în educarea tinerilor, astfel încât, unitățile școlare să personalizeze activitatea de învățare, construindu-i o aură locală în context național, prin cultura organizațională proprie, implicând coerent, întreaga societate, la construirea viitorului fiecărui copil și al nației în ansamblul ei.

Vă respect pe voi, dragi elevi ai școlii românești! Vă respect familiile și respect eforturile pe care acestea le fac pentru a vă asigura educarea și formarea! Acum, sunteți senini și visători, calități care vă vor susține devenirea. În școală, pătrundeți în universul fascinant al cunoașterii prin joc, apoi prin învățarea conștientă, pentru a înțelege corect mecanismele evoluției lumii. 

Dragi colegi profesori, am convingerea că efortul de a fi competitivi, pe care îl faceți zilnic, va fi recompensat și în noul an școlar. Vă doresc spor în lansarea și derularea proiectelor prin care să dezvoltați personalitatea fiecărui elev, astfel încât viitorul școlii românești să poarte marca valorii adăugate.

Ca profesor, știu că educația de calitate modelează societatea, creând starea de bine a fiecărui individ și imaginea de țară, în context internațional. Cu certitudine că, în anul școlar 2019-2020, proiectele din zona educației ne vor uni, asigurând coeziune echipei în care fiecare partener, exercitându-și rolul cu responsabilitate, va consolida profilul școlii românești în spațiul comunitar.

Tuturor, împliniri, entuziasm și bucurii în noul an școlar!

Valer-Daniel BREAZ,

Ministrul interimar al Educației Naționale

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presăfisiere:  Anul Școlar 2019-2020.pdf
daniel.tomoni

Programul ministrului interimar al Educaţiei Naționale, Valer-Daniel Breaz, pentru ziua de luni, 9 septembrie (începerea anului şcolar 2019 - 2020)

1 lună 1 săptămână ago
09 Sep 2019

Ministrul interimar al Educaţiei Naționale, Valer-Daniel Breaz, va participa luni, 9 septembrie, la deschiderea festivă a cursurilor noului an şcolar în Municipiul București și în județul Ilfov, având următorul program:

ora 9:00: ceremonie de deschidere a anului şcolar 2019-2020 la Școala Gimnazială nr. 79 din Capitală

ora 12:30: festivitate de deschidere la Școala Gimnazială „Mihai Eminescu” din Ghermănești (județul Ilfov).

BIROUL DE COMUNICARE

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă
daniel.tomoni

33,4%: rata finală de promovare în sesiunea de toamnă a examenului de Bacalaureat 2019 (după soluţionarea contestaţiilor)

1 lună 1 săptămână ago
07 Sep 2019

Rata finală de promovare înregistrată în sesiunea august-septembrie a examenului naţional de Bacalaureat 2019, după soluţionarea contestaţiilor, este de 33,4%, procent ce relevă o majorare cu 3,7%, comparativ cu sesiunea de toamnă a anului trecut (29,7%). În raport cu rata de promovare generată de primele rezultate (30,8%) se constată o majorare de 2,6%.

Prin urmare, 11.608 candidați (cu 890 mai mulţi, comparativ cu prima afişare a rezultatelor) au promovat examenul de Bacalaureat 2019 în această sesiune. Dintre aceștia, 8.647 de candidaţi provin din promoţia curentă, iar 2.934 de candidaţi provin din promoţiile anterioare.

Rata de succes pentru promoția curentă (2018-2019) a crescut la 36,9% (de la 34,2% înainte de contestații), superioară cu peste 3,5% față de a doua sesiune a anului trecut (33,1%). În cazul promoțiilor anterioare, procentul candidaților promovați este de 26% (23,7% înainte de soluționarea contestațiilor).

Au fost depuse 12.482 de contestaţii (11.582 în 2018), defalcate astfel: proba E)a) - 3.366, proba E)b) - 95, proba E)c) - 4.769 și proba E)d) – 4.252. În cazul a 3.143 de lucrări, notele au fost modificate prin micșorare sau scădere, media de intervenție asupra notelor fiind de aproximativ 0,49 puncte (în plus sau în minus).

S-au prezentat 34.815 candidaţi din totalul celor 43.528 de candidaţi înscrişi. Din cauza unor fraude sau tentative de fraudă au fost eliminați 70 de candidaţi. Nu s-a înregistrat nicio medie de 10.

În acest context, precizăm că a fost aprobat recent, prin ordin de ministru, calendarul examenului național de Bacalaureat din anul școlar 2019-2020. Potrivit acestui document, prima sesiune se va desfășura între 9 iunie și 7 iulie 2020 (evaluarea competențelor: 9 - 19 iunie, probele scrise: 22 - 25 iunie, afișarea rezultatelor inițiale: 30 iunie, afișarea rezultatelor finale: 7 iulie), în timp ce sesiunea august - septembrie 2020 este programată în perioada 18 august - 3 septembrie.

BIROUL DE COMUNICARE

 

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă
daniel.tomoni

Precizări privind organizarea și desfășurarea admiterii în învățământul liceal de stat

1 lună 1 săptămână ago
06 Sep 2019

Ministerul Educației Naționale face următoarele precizări în legătură cu emiterea ordinului de ministru nr. 4.948/2019 privind organizarea și desfășurarea admiterii în învățământul liceal de stat:

Conform datelor centralizate până în prezent la nivelul Ministerului Educației Naționale (MEN), elevii de clasa a VIII-a care au fost repartizați în licee, având media de admitere sub 5, au promovat în proporție foarte mică examenul național de Bacalaureat. 

Prin urmare, acești tineri rămân cu posibilități limitate de a intra pe piața muncii sau de a își continua studiile.

Este regretabil faptul că în aceste zile au fost lansate în spațiul public opinii politice care tind să inducă în eroare și să genereze panică în rândul elevilor și părinților cu privire la opțiunile pe care tinerii le au în procesul de educare.

Măsura luată de MEN oferă un drum mai bun în viață elevilor aflați la final de gimnaziu. Ea a fost concepută tocmai pentru a le oferi acestora o șansă în plus de a învăța o meserie, urmând ca apoi să își suplimenteze pregătirea, în funcție de evoluția propriilor competențe, inclusiv prin studii teoretice și prin susținerea examenului național de Bacalaureat. Așadar, niciun elev nu va avea viitorul blocat.

Menționăm că Metodologia privind organizarea și desfășurarea admiterii în învățământul liceal de stat în anul școlar 2020-2021 a fost dezbătută în Comisia de Dialog Social de la nivelul Ministerului Educației Naționale, primind avizul favorabil al partenerilor sociali, o singură asociație de elevi prezentând obiecții.

În ceea ce privește cadrele didactice care au obținut note sub 5 la concursul de titularizare din 2019, precizăm că acestea nu sunt nici repartizate, nici încadrate pe post. Participarea profesorilor la concursul de suplinire organizat de inspectoratele școlare județene pentru posturile rămase vacante nu poate fi îngrădită, însă încadrarea pe un post într-o unitate de învățământ depinde de acest concurs, în sensul că un candidat trebuie să obțină cel puțin nota 5 pentru a fi angajat.

Scopul Ministerului Educației Naționale este să susțină creșterea standardelor în educație și stabilirea traseelor educaționale optime pentru elevi. De aceea, facem un apel către clasa politică să dea dovadă de mai multă responsabilitate și să nu interpreteze în cheie electorală măsuri atât de importante pentru viitorul elevilor!

Sperăm, totodată, că obiectivul politicienilor care critică ordinul de ministru sus-menționat nu este cel de a încuraja mediocritatea și lipsa de performanță școlară, și suntem, ca întotdeauna, deschiși unor propuneri realiste și constructive.

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă
daniel.tomoni

În anul școlar 2019-2020, evaluările naționale de la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a se vor desfășura în perioada 11 - 28 mai 2020

1 lună 2 săptămâni ago
04 Sep 2019

Probele scrise/de citire din cadrul evaluărilor naționale de la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a se vor desfășura în anul școlar 2019-2020, în intervalul 11 - 28 mai 2020. Calendarul de administrare a acestor evaluări a fost aprobat de prin ordin de ministru (nr. 4.946/27.08.2019) și publicat în Monitorul Oficial (nr. 725/2019), respectiv pe edu.ro.

Astfel, evaluarea elevilor la finalul clasei a II-a (EN II) va avea loc în perioada 11 - 14 mai. Probele scrise la Limba română și Limba maternă sunt programate în 11 mai, fiind urmate a doua zi (12 mai) de testele de citire la cele două discipline. Proba de Matematică este prevăzută pentru data de 13 mai, în timp ce proba de Limbă română (scris și citit) pentru elevii din rândul minorităților naționale se va desfășura în data de 14 mai.

Evaluarea competențelor fundamentale dobândite în ciclul primar (la finalul clasei a IV-a) are următorul calendar: Limba română (19 mai), Matematică (20 mai) și Limba maternă (21 mai).

Elevii claselor a VI-a vor susține evaluarea competențelor fundamentale dobândite în ciclul inferior al gimnaziului (V-VI) în zilele de 27 mai (Limbă și comunicare) și 28 mai (Matematică și științele naturii).

Conform Legii Educației Naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare, rezultatele EN II și EN VI au ca scop elaborarea planurilor individualizate de învățare ale elevilor și preorientarea școlară, iar rezultatele EN IV sunt utilizate și pentru diagnoza de sistem, la nivelul acestui tip de învățământ (ciclul primar). Precizăm că rezultatele evaluărilor naționale de la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a se comunică doar părinților acestora.

BIROUL DE COMUNICARE

Etichete: comunicate de presăcalendar EN IIcalendar EN IVcalendar EN VI 2020Categorie: Comunicate de presă
daniel.tomoni

Rata de promovare în a doua sesiune a examenului de Bacalaureat 2019 (rezultate înainte de contestaţii) este de 30,8%

1 lună 2 săptămâni ago
03 Sep 2019

Rata de promovare înregistrată în sesiunea august-septembrie a examenului naţional de Bacalaureat 2019 se situează la 30,8%, în creștere cu 3,9% față de sesiunea de toamnă a anului trecut (26,9%). 

Din totalul absolvenților care au promovat (10.718), 8.049 de candidaţi provin din promoţia curentă, iar 2.669 de candidaţi provin din promoţiile anterioare. Rata de succes pentru promoția curentă (2018-2019) este de 34,2%, superioară cu peste 1%, comparativ cu sesiunea a II-a a anului trecut (33,1%). În cazul promoțiilor anterioare, procentul candidaților promovați este de 23,7%.

S-au prezentat 34.815 candidaţi din cei 43.528 de candidaţi înscrişi. Au fost eliminaţi pentru fraudă sau tentativă de fraudă 70 de candidaţi. Aceştia nu se vor putea înscrie la următoarele două sesiuni ale Bacalaureatului. Nu s-a înregistrat nicio medie de 10.

Procente de promovare (pentru promoția curentă) peste 40% figurează în judeţele Harghita (44,44%), Iași  (43,69%), Gorj (42,46%), Alba (41,18%) și Dolj (40,36%). Rata de reușită pentru candidații din Capitală este de 31,95%. Rezultate scăzute (sub 25%) s-au înregistrat în județul Giurgiu (21,85%).

Precizăm că media minimă de promovare a examenului este 6, iar nota minimă pentru fiecare probă scrisă este 5. Procentul de promovare este calculat din totalul candidaţilor prezenţi, incluzând în această categorie şi candidaţii eliminaţi.

Rezultatele (înainte de contestaţii) au fost afișate astăzi, 3 septembrie, în centrele de examen şi pe pagina web dedicată, bacalaureat.edu.ro. Contestaţiile pot fi depuse tot astăzi, 3 septembrie, pe segmental orar 12:00 - 16:00. 

Rezultatele finale vor fi făcute publice în data de 7 septembrie.

 

BIROUL DE COMUNICARE

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă
daniel.tomoni

Echipa României: patru medalii la Olimpiada Internaţională de Ştiinţe ale Pământului (IESO) 2019

1 lună 2 săptămâni ago
03 Sep 2019

Lotul olimpic al României a înregistrat o nouă performanță la Olimpiada Internaţională de Ştiinţe ale Pământului (International Earth Science Olympiad - IESO), trecându-și în palmares patru premii (o medalie de aur și trei medalii de argint) la ediția din acest an.

Constantin-Petrișor Ciaușescu, elev în clasa a XI-a la Colegiul Național „Gib Mihăescu” din Drăgășani (jud. Vâlcea), a fost medaliat cu aur.

Colegii săi de lot, Eva-Maria Savin (clasa a X-a/Colegiul Național „Mihai Viteazul” din București), Ștefan Dimitriu (clasa a X-a/Colegiul Național „Andrei Șaguna” din Brașov) și Gabriel-Darius Mardaru (clasa a X-a/Colegiul Național „Mircea ce Bătrân” din Constanța), și-au adjudecat medaliile de argint.

Echipa a fost coordonată de prof. Cătălina Șerban (Inspectoratul Școlar al Municipiului București) și prof. Cristina Pârvu (Centrul Național de Evaluare și Examinare).

Selecția lotului s-a realizat la finalul Olimpiadei Naționale „Științele Pământului”, desfasurată în februarie 2019, la Suceava, iar pregătirea lotului a avut loc la București.

Olimpiada Internaţională de Ştiinţe ale Pământului este o competiție în cadrul căreia concurenții susțin individual o probă teoretică și una practică. Pentru a încuraja colaborarea între elevii din țările participante, se organizează echipe internaționale, care primesc teme de cercetare privind poluarea mediului dintr-o anumită arie geografică și sarcina de a realiza un proiect cu posibile soluții pentru ameliorarea problemelor din zona respectivă. 

La a XIII-a ediție a Olimpiadei Internaţionale de Ştiinţe ale Pământului (Daegu, Coreea de Sud, 26 august– 3 septembrie) au participat 163 de elevi din 41 de țări.

BIROUL DE COMUNICARE

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă
daniel.tomoni

Peste 13.500 de cadre didactice încep formarea în cadrul proiectului „Curriculum relevant, educație deschisă pentru toți - CRED”, din septembrie 2019

1 lună 2 săptămâni ago
02 Sep 2019

Luna septembrie marchează o dezvoltare semnificativă a programului de formare adresat cadrelor didactice din învățământul primar și gimnazial, promovat în cadrul proiectului „Curriculum relevant, educație deschisă pentru toți - CRED”.

Astfel, proiectul continuă misiunea de a oferi un program de formare continuă de calitate în aria abilitării curriculare. CRED este un proiect care vizează un grup-țintă fără precedent în proiectele educaționale din România, format din 55.000 de cadre didactice din învățământul primar și gimnazial.

Merima Petrovici, Manager al proiectului „Curriculum relevant, educație deschisă pentru toți - CRED”:

„Într-o societate aflată într-o dinamică accelerată, suntem puși în fața unor noi provocări, reflectate și în nevoile specifice sistemului de educație. Așadar, trebuie să acționăm în consecință, întrucât este necesar ca educația să se adapteze acestor schimbări. Prin proiectul CRED venim în sprijinul cadrelor didactice în procesul de interpretare și implementare a noului curriculum. Este vizată o abordare metodologică centrată pe competențele-cheie ale elevilor și adaptarea activităților de învățare la nevoile specifice ale fiecărui elev, inclusiv ale celor aflați în risc de abandon școlar.”

Grupele de formare cuprind, în medie, 20 de cursanți. Astfel, peste 13.500 de cadre didactice, organizate în 685 de grupe, vor beneficia de programele de formare acreditate din cadrul proiectului CRED.

Programul de formare se desfășoară pe parcursul a 120 de ore, în sistem blended-learning (60 de ore față în față și 60 de ore online, prin intermediul unei platforme e-learning).

Programul de formare continuă acreditat urmărește, printre altele:

  • înțelegerea în profunzime a elementelor de noutate și inovație aduse de noile programe școlare și integrarea acestor schimbări în sala de clasă;
  • încurajarea utilizării la clasă a unor noi metode și strategii didactice care să ofere contexte autentice de dezvoltare a competențelor elevilor;
  • dobândirea abilității de utilizator și dezvoltator de resurse educaționale deschise și, totodată, dobândirea posibilității de a le adapta, în funcție de contextul educațional;
  • identificarea, în activitatea didactică, a adaptărilor curriculare care să sprijine fiecare elev să-și atingă potențialul.

​Ciprian Fartușnic, Coordonator partener, Institutul de Științe ale Educației - CRED:

„Prin intermediul proiectului CRED, dorim să sprijinim cadrele didactice, din învățământul primar și gimnazial în aplicarea noului curriculum național. În esență, programul de formare propune explorarea a două întrebări importante: «Ce presupune o abordare a învățării care urmărește să formeze competențe, nu doar să transmită conținuturi?» și, «Care sunt schimbările promovate de noile programe școlare și ce implicații au acestea pentru activitatea mea didactică? ».

Alături de celelalte componente ale proiectului (dezvoltarea unui document de politici privind curriculumul național, elaborarea de ghiduri metodologice și de resurse educaționale deschise pentru învățământul primar și gimnazial, dezvoltarea unei metodologii de evaluare a competențelor cheie), programul de formare contribuie în mod concret la transformarea profilului de formare al absolventului (ce așteptăm de la un absolvent, din perspectiva competențelor sale cheie) dintr-o retorică, într-un reper autentic al activității fiecărui profesor la clasă.”

Calendarul formărilor, conturat până în acest moment:

Formarea cadrelor didactice din ciclul primar

  • 2 septembrie - 31 octombrie 2019: 151 de grupe
  • 30 septembrie - 30 noiembrie 2019: 19 grupe
  • 4 noiembrie 2019 - 31 ianuarie 2020: 153 de grupe
  • 3 decembrie 2019 - 31 ianuarie 2020: 19 grupe

Formarea cadrelor didactice din ciclul gimnazial

  • 7 octombrie - 7 decembrie 2019: 136 de grupe (aria curriculară „Limbă și comunicare”)
  • 21 octombrie - 20 decembrie 2019: 107 grupe (aria curriculară „Matematică și științe”)
  • 3 decembre 2019 - 21 ianuarie 2020: 100 de grupe (ariile curriculare „Consiliere, Om și societate, Tehnologii” etc.)

„Curriculum relevant, educație deschisă pentru toți - CRED” este un proiect de anvergură pentru sistemul educațional românesc, fiind lansat în anul 2017 și având o durată de implementare de 4 ani. Este cel mai important proiect al Ministerului Educației Naționale ce vizează învățământul preuniversitar și este cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020. Proiectul se implementează la nivel național și are 12 parteneri, instituții publice: Institutul de Științe ale Educației, 8 Case ale Corpului Didactic din fiecare regiune de dezvoltare și 3 Inspectorate școlare.

CRED este parte integrantă a Strategiei Europa 2020, prin Strategia privind Reducerea Părăsirii Timpurii a Școlii (aprobată prin Hotărârea de Guvern nr. 417/2015).

Etichete: comunicate de presăCREDCategorie: Comunicate de presă
daniel.tomoni

Palmares excepțional pentru elevii români la Olimpiada Europeană de Informatică pentru Juniori (EJOI) 2019

1 lună 2 săptămâni ago
30 Aug 2019

La a treia ediţie a Olimpiadei Europene de Informatică pentru Juniori (EJOI), elevii români au obținut rezultate excepționale: trei medalii de aur și o medalie de argint.

Medaliile de aur au fost adjudecate de Alexandru Luchianov (clasa a IX-a/Liceul Internațional de Informatică din Bucureşti), Luca Perju-Verzotti (clasa a IX-a/Colegiul Național de Informatică „Tudor Vianu” din Bucureşti) și Alexandru Raul Todoran (clasa a VII-a/Liceul Teoretic „Aurel Vlaicu” din Orăștie/jud. Hunedoara).

Alexandru Luchianov, distins și anul trecut cu aur, s-a clasat pe prima poziție în clasament, înregistrând punctajul maxim posibil. Locul al doilea a fost ocupat de Luca Perju-Verzotti (bronz la ediția din 2018).

Medalia de argint i-a revenit lui Mihnea Andreescu (clasa a VIII-a/Liceul Teoretic Internațional de Informatică din Bucureşti).

Echipa României a fost însoţită şi coordonată pe parcursul concursului de profesorii Gheorghe-Eugen Nodea (Colegiul Național „Tudor Vladimirescu" din Târgu Jiu - Team leader) și Ciprian Cheșcă (Liceul Tehnologic „Grigore C. Moisil” din Buzău - Deputy leader).

Competiția s-a desfășurat, în perioada 23 - 29 august, la Maribor (Slovenia). Au participat 90 de elevi din 24 de ţări.

Olimpiada Europeană de Informatică pentru juniori (EJOI) este organizată după regulile şi standardele Olimpiadei Internaţionale de Informatică (IOI). Potrivit regulamentului, pot fi înscriși elevi din învăţământul secundar, cu vârsta de până la 15 ani, fiecare echipă având doi profesori coordonatori şi maximum 4 elevi.

BIROUL DE COMUNICARE

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă
daniel.tomoni

Informații privind metodologia și calendarul Evaluării Naţionale (EN VIII) în anul școlar 2019 - 2020

1 lună 2 săptămâni ago
30 Aug 2019

Ministerul Educației Naționale a aprobat calendarul, respectiv metodologia de organizare și desfășurare a Evaluării Naţionale pentru absolvenții clasei a VIII-a (EN VIII) în anul şcolar 2019-2020. Ordinul de ministru aferent (4.916/2019) a fost publicat în Monitorul Oficial nr. 712/29 august 2019 și în secțiunea dedicată pe edu.ro.

Principalul element de noutate îl reprezintă intervenția asupra modalității de soluționare a contestațiilor cu scopul de a optimiza procesul de evaluare. Mai exact, „în cadrul etapei de soluționare a contestațiilor, după încheierea evaluării lucrărilor, notele acordate după reevaluare sunt comparate cu cele acordate în etapa de evaluarea inițială. În situația în care se constată o diferență de notare mai mare de 1 punct, în plus sau în minus, între nota de la evaluarea inițială și cea de la contestații, președintele comisiei de contestații numește o a treia comisie formată din alți doi profesori cu experiență, alții decât cei care au evaluat inițial lucrările în centrul de contestații.”

Precizăm că anterior intrării în vigoare a noii metodologii era luată în considerare o diferență de 1,5 puncte.

De asemenea, este inclusă în mod explicit în metodologie precizarea că Regulamentul (UE) 2016/679 - Regulamentul general privind protecţia datelor (GDPR) se aplică în mod corespunzător.

Referitor la calendarul EN VIII, a fost stabilită următoarea formulă de desfășurare a probelor scrise:

  • 15 iunie 2020: Limba şi literatura română
  • 17 iunie 2020: Matematică
  • 18 iunie 2020: Limba şi literatura maternă (pentru elevii care au studiat această disciplină).

Afişarea primelor rezultate este prevăzută pentru data de 22 iunie (până la ora 12:00), procedură urmată de înregistrarea contestațiilor, în intervalul orar 14:00 - 20:00. Examenul se va încheia în data de 27 iunie, cu afișarea rezultatelor finale.

Precizăm că înscrierea absolvenților clasei a VIII-a în vederea participării la Evaluarea Naţională se face în perioada 2 - 5 iunie 2020. Conform ordinului de ministru privind structura anului școlar 2019 - 2020, cursurile pentru clasa a VIII-a se vor încheia vineri, 5 iunie 2020.

Media generală obținută de candidații care susțin Evaluarea Naţională intră în componența mediei de admitere în învățământul liceal de stat, pe baza căreia se realizează înscrierea în clasa a IX-a de liceu. Metodologia și calendarul admiterii se aprobă prin ordin separat.

BIROUL DE COMUNICARE

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă
daniel.tomoni